Anketa:
Prvé pódium Kapajčíka v MS
ZdieľaťPridané: 28.03.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3506 [Šport - Enduro]
Nočné sneženie v Östersunde naznačovalo mierne oteplenie, no i tak teplota cez deň sa pohybovala pod bodom mrazu. Z rána vykuklo aj slnko a tak sa jazdilo za pekného počasia i pekného záujmu, ktorých vari najviac lákal extrém test v priestoroch ski štadióna.
![]() |
O veľmi dramatické súboje v triede E1 sa postarali opäť tí najlepší pretekári a divákom pripravili krásnu šou na winterenduru.
Z víťazstva sa po tuhom boji nakoniec tešil Ivan Cervantes,ktorý aj vďaka svojmu talentu dokázal odraziť útok domáceho Bergvalla. Katalánsky pretekár ukázal svoje široké jazdecké schopnosti a veľmi dobre si počínal aj na snehu a ľade. Na treťom mieste skončil so svojim dvojtaktom Poliak Bartosz Oblucki.
Dvojica fínskych jazdcov aj v v druhý deň bojovala plece pri pleci v triede E2. Pozíciu lídra potvrdil dvomi víťazstvami Aro, keď viedol od úvodného meraného úseku až po záverečný. Druhá priečka tak zostala pre Aholu. Medzi prekvapenia tejto triedy môžeme zaradiť výkony a výsledky Francúza Auberta, ktorý jazdí v rovnakom tíme ako náš R. Kapajčík. Po oba dni skončil na treťom mieste a naznačil, že v tejto triede rastie nová hviezda. Zaujal aj štvrtý jeho krajan Fabien Planet svojou dravou jazdou na neznámom povrchu. Merriman skončil šiesty pred juniorským šampiónom Španielom Guerrerom. Poradie v triede E3 bolo rovnaké ako v prvý. V priamom súboji opäť vyhral Knight pred Tarkalom a Carlssonom.
Slovenských priaznivcov endura najviac zaujímala trieda juniorov, v ktorej bojuje jediný náš reprezentant Róbert Kapajčík. Po sobotňajšom štvrtom mieste si veľmi dobre na ťažkej trati počínal aj v nedeľu. Od začiatku sa držal medzi tromi najlepšími pretekármi a v priebežnom poradí druhého dňa podľa dosiahnutých časov bol chvíľu aj na druhom mieste. To však nakoniec neudržal a prepustil tímovému kolegovi z Ufo Corse Yamaha Poliakovi Szusterovi. V tejto perspektívnej triede zúžitkoval znalosti severských podmienok domáci jazdec Ljunggren a vyhral po oba dni. Kapajčík po skončení pretekov priznal, že boli veľmi náročné a vôbec nečakal, že bude bojovať o popredné priečky. Veľa skúsenosti so zimným endurom nemá, ale i tak ukázal bojovného ducha a svoj jazdecký talent.
Spokojnosť s úvodným podujatím sezóny vyslovil aj Alain Blanchard, ktorý nešetril chválou na adresu usporiadateľom.
Výsledky nedeľa:
E1: Cervantes, 2. Peter Bergvall (Šved.), 3. Bartosz Oblucki (Poľ.),
E2: Aro, 2. Ahola, 3. Aubert,
E3: 1. Knight, 2. Tarkkala, 3. Carlsson, ....7. Kuklík, 13. Rudolf,
EJ: Ljunggren, 2. Szuster, 3. Róbert KAPAJČÍK (SR), ... 15. Horák, 27. Kubáček.
Priebežné poradie po 1 z 8 podujatí MS:
E1: 1. Cervantes 50 bodov, 2. Pohjamo 43, 3. Bergvall 40,
E2: 1. Aro 50, 2. Ahola 44, 3. Aubert 40,
E3: Knight 50, Tarkkala 44, 3. Carlsson 40, ... 9. Kuklík 25, 14. Rudolf 14,
EJ: 1. Ljunggren 50, 2. Szuster 44, 3. 4. KAPAJČÍK, Stapleton po 38, ... 18. Horák 7.
Zdroj: Enduro Aktuál
Pridané: 28.03.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: Testujeme Yamaha Ténéré 700 a 700 Rally 2025 v Maroku
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!