Anketa:
Náš motorkársky film
ZdieľaťPridané: 07.06.2006 Autor: Beal
Čitatelia: 5749 [Novinky]
Čas beží ako voda. Ani sme sa nenazdali a už ubehli takmer tri roky od doby, kedy som prvýkrát začal dumať nad výrobou filmu.
V diskusii na tejto stránke som až 1. 4. 2005 začal šermovať s témou „Konečne náš film“. Plán bol mimoriadne optimistický a už okolo Vianoc prvého roka som chcel rozdávať hotový film. Inšpirovaný inými veľkými dielami z USA, kde jazdec ide 290 za hodinu bez okuliarov, prilby a iných zbytočností, som si teda povedal, že hľadanie takéhoto jazdca bude trvať dlhšie a odložil dokončenie filmu až po sezóne 2005. Napriek nesmiernej snahe, neustálemu hľadaniu, obrovskej dávke trpezlivosti som nenašiel ani jedného jazdca, ktorý by splnil moje požiadavky.
S prvou snehovou vločkou som začal chápať. Ani tento rok to nestihnem. Zima sa vliekla a opakovala ako stará poškriabaná platňa. Smutný a zronený som uvítal úvod sezóny 2006 s plánom dokončiť film do týchto Vianoc. Bude to len obyčajná amatérska sračka, lebo nik nechce prezradiť kde je schovaná motorka s motorom z vrtuľníka, nik nechce strieľať do policajtov, nebude tam účinkovať tlupa černochov ani žiadne modelky.
Viem, že po predchádzajúcej vete tento článok dočítam už len ja sám, no aj tak prikladám kratučkú prílohu poskladanú z nafilmovaného matrošu počas troch sezón. Nevravím, že celý film bude ladený v tomto štýle. Berte to len ako ukážku!
Na záver ešte ďakujem všetkým, čo sa zúčastnili filmovaní alebo pomohli iným spôsobom.
P. S.: Ešte asi tri ukážky z iných motofilmov nájdete na www.ceper.eu.
Pridané: 07.06.2006 Autor: Beal Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- VR - Kolo po prejdení cieľom
- MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015
- MotoGP 2015 - Čo nepovedal pápež a my sme vyčítali.
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - Marquez skutočne zapredaný?
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - dianie pred štartom
- MotoGP 2015 - VC Austrálie - fantastický Iannone tretí, Lorenzo sťahuje Rossiho náskok
- MotoGP 2015 - VC Japonska - skvelý deň pre Pedrosu
- MotoGP 2015 - VC Aragonu - Marquez opäť k zemi.
- MotoGP 2015 - VC San Marína - taktický hlavolam
- MotoGP 2015 - VC Veľkej Británie - Rossi opäť vo vedení
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!