ISSN 1336-6491 | Online: 2229 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka na coutrycross do Novej Lehoty, 1. júl 2006

 Zdieľať

Pridané: 14.06.2006 Autor: tomxx
Čitatelia: 16258 [Novinky - Pozvánka]

V sobotu 1. júla 2006 sa v Novej Lehote uskutoční druhý ročník
bezlicenčných countrycross pretekov.

Štartovné bude symbolické, asi 200 Sk. Dá sa očakávať minimálne 50 jazdcov všetkých kategórií. Trať je náročná, víkendoví jazdci na starých a ťažkých endurách (XT, XL, KLE) iba za suchého počasia a s veľkou dávkou odvahy. Za mokra jedine s novým alebo zánovným drapákom. Chrániče páčiek na riadidlách veľkou výhodou. Detaily ako čas a typ štartu sa upresnia na mieste, pôjde sa bez rozdielu kubatúr alebo výkonnosti, proste guláš. Licencia SMF nie je potrebná.

Ako sa tam dostanete

Z diaľnice D1 zídete pri výjazde Lúka, medzi Piešťanmi a Novým Mestom n. Váhom a pôjdete do obce Modrovka (z výjazdu smer Piešťany) a tam odbočíte na smer Modrová, Lehota, Bezovec... V obci Nová Lehota bude cesta do depa vyznačená, prípadne si pozrite satelitnú snímku. Každopádne, je to stále po hlavnej cez obec a na samom spodu pôjdete rovno dolu a nie po hlavnej doprava. Pre fajnšmekrov pridávam GPS súradnice: CC trať Nová Lehota

Ako to vyzeralo minulý rok, si môžete pozrieť v tomto článku alebo v tejto galérii.

Všetci sú srdečne vítaní, jazdci aj diváci!

Najčerstvejšie informácie nájdete na klubovej stránke www.havran.ils.sk.

Pridané: 14.06.2006 Autor: tomxx Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »