Anketa:
Yamaha TT350
ZdieľaťPridané: 24.04.2003 Autor: tomxx
Čitatelia: 26731 [Vaše stroje - Moja motorka]
Otcova stará Honda XL125R už nedokázala držať so mnou krok.
![]() |
Superšporty su krásne stroje, ale ako vraví jeden známy, to sú "dve minúty života"
![]() |
Takže som si kúpil ostré enduro Yamaha TT350 . Nieje síce žiadna novinka, ale poctivý rok výroby 1992. Je dosť silná, ešte na trojke ju zdvíha na zadné. Nevie síce 250kmh ale lietať s ňou po lese je parááááda!
![]() |
Pridané: 24.04.2003 Autor: tomxx Zdieľať
Súvisiace články:
- Yamaha TT350 - tomxx
- Honda CB 600 F Hornet - kyvacka
- Veľká cena Japonska alebo SKYY Vodka GP Suzuka - feci
Ďalšie články tohto autora:
- Mrotivo cup - 4-hodinovka dvojíc - Nová Lehota, 8.11.2008
- 8. 12. 2007 - Mikuláš v Malackách s návštevou detského domova
- Predstavenie seriálu závodov štvorkoliek (quad) pre sezónu 2008
- KTM Mikuláš v Štúrove
- Mrotivo cup Skýcov 2006
- Pozvánka na coutrycross do Novej Lehoty, 1. júl 2006
- Countrycross na Novej Lehote
- Môj blatostroj - VOR EN503
- Yamaha TT350
- 10 mýtov o syntetických motorových olejoch

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!