Anketa:
Mrotivo cup - 4-hodinovka dvojíc - Nová Lehota, 8.11.2008
ZdieľaťPridané: 23.10.2008 Autor: tomxx
Čitatelia: 9071 [Šport - Enduro]
Rok sa s rokom zišiel a my sa dúfam stretneme na podujatí, ktoré už tradične uzatvára enduro/CC sezónu - Mrotivo cup.
Po prvých ročníkoch v Skýcove sa tento rok bude konať už po druhýkrát na luxusnej trati Nová Lehota pri Bezovci. Tradície treba ctiť, takže bude guláš, polnočná čarodejnica, FEVA band a 4 hodiny trápenia na trati. Ako zvyčajne príde aj závodnícka elita SR a ČR ako aj gulášisti - na svoje si prídu všetci! Pozrite si galérie tu na stránke - Countrycross, november 2007 - uvidíte, čo vás čaká!
![]() |
Pozvánka |
Pre inšpiráciu si pozrite fotogalériu, ako to tam pred rokom vyzeralo!
Pridané: 23.10.2008 Autor: tomxx Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- 8. 12. 2007 - Mikuláš v Malackách s návštevou detského domova
- Predstavenie seriálu závodov štvorkoliek (quad) pre sezónu 2008
- KTM Mikuláš v Štúrove
- Mrotivo cup Skýcov 2006
- Pozvánka na coutrycross do Novej Lehoty, 1. júl 2006
- Countrycross na Novej Lehote
- Môj blatostroj - VOR EN503
- Yamaha TT350
- 10 mýtov o syntetických motorových olejoch
- Yamaha TT350
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!