Anketa:
Pozvánka na „Novohradský trial“ - Majstrovstvá Slovenska v triale po druhý krát aj na juhu Slovenska
ZdieľaťPridané: 21.06.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17790 [Šport - Trial]
Po vlaňajšom prvom ročníku „Novohradského trialu“, ktorý bol usporiadaný po prvý krát na juhu Slovenska v Auto-motodrome Grandprix Slovakia vo Fiľakovských Kľačanoch, známym to miestom nielen z pretekov Majstrovstiev Európy v autokrose, ale aj Majstrovstiev sveta v motokrose, sa tu prvý júlový víkend bude konať druhý ročník tohto podujatia.
![]() |
Vlani sa Novohradského trialu zúčastnila väčšina aktívnych slovenských jazdcov, no organizátor oslovil aj maďarských trialistov. Došiel síce len jeden, no veľmi dobrý – Ferenz Szelei. Na Slovensku štartoval poprvý krát, preto si v sobotu zvolil kategóriu B, ktorú v celkovom hodnotení s prehľadom vyhral. V nedeľu išiel A-čko, kde skončil druhý za najlepším slovenským jazdcom Vladom Kothayom.
![]() |
2.Maďar Ferenz Szeley predviedol vlani veľmi dobrý výkon – v sobotu B-čko suverénne vyhral a v nedeľu skončil v A-čku druhý. Dúfajme, že ho v Kľačanoch uvidíme aj tohoto roku |
Vlani bolo vytýčených šesť kontrolných úsekov, išli sa štyri kolá a vzhľadom na počet jazdcov a dobrej práci rozhodcov v sekciách, pretek „klapal“ bez akýchkoľvek problémov a všetci jazdci časový limit v pohode stíhali. Náročnosť sekcií bola v sobotu „nastavená“ na dážď, ktorý však tesne pred štartom ustal a trať postupne vysychala, preto v nedeľu organizátor trate sťažil, čo však väčšina jazdcov i divákov kvitovala. Tento rok by už malo byť pripravených osem sekcií a pôjdu sa tri kolá.
![]() |
Aj prekážka pre preteky koní sa dá využiť na trial - ako vidno, nielen kone ale aj Peťo Vranák ju tiež s istotou zdoláva. |
Prvý ročník Novohradského trialu sa aj napriek krátosti času na prípravu a propagáciu podujatia vydaril a bol veľmi dobrým príkladom toho, že pokiaľ sa dá dohromady niekoľko nadšencov a majú porozumenie u majiteľov a prevádzkovateľov pozemkov a zariadení, dokáže sa usporiadať veľmi hodnotné podujatie aj v nových a pre trial netypických lokalitách. Naviac bol veľmi dobrým príkladom, že vhodnou voľbou tratí a efektívnym využitím možností zariadení určených aj na iné účely, môžu motoristické podujatia spĺňať náročné športové kritériá, a zároveň aj spĺńať všetky podmienky bezpečnosti a ochrany prírody a krajiny.
Pozývame týmto všetkých záujemcov o trial, či už aktívnych jazdcov alebo divákov, dňa 1. a 2. Júla do areálu Grandprix Slovakia vo Fiľkovských Kľačanoch a sme presvedčení, že tak ako vlani, absolvujú a uvidia pretek plný športových zážitkov a pohody.
Ing Peter Vencel
Časový harmonogram:
SOBOTA 1. Júla 2006
- technické a administratívne preberanie: 8.00 – 10.00 hod.
- rozprava: 10.30 hod.
- štart prvého jazdca: 11.00 hod.
- vyhlásenie výsledkov: 30 min. po dojazde posledného jazdca
NEDEĽA 2. Júla 2006
- technické a administratívne preberanie: 8.00 – 9.00 hod.
- rozprava 9.30 hod.
- štart prvého jazdca 10.00 hod.
- vyhlásenie výsledkov: 30 min. po dojazde posledného jazdca
![]() |
Pretek vo Fiľkovských Kľačanoch bol dôkazom, že trial sa dá jazdiť aj v prostredí preň netypickom – napríklad sekcia vytýčená na ochrannej bariére autokrosovej trate bola z technického hľadiska plnohodnotná a „potrápila“ jazdcov. |
Pridané: 21.06.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Novohradský trial 2006 – trialisti súťažili opäť aj na juhu Slovenska. - Harly
- Pozvánka na medzinárodné majstrovstvá Slovenska a Poľska v triale - Herghott
- Pozvánka: Kysacký trial už tento víkend 20. - 21. 9. 2008 - Redakcia
- Plejsy privítajú jazdcov svetového endura - Awia
- Kohút a Bučenec suverénmi vo Fiľakovských Kľačanoch - sita
- Pozvánka: Atmosféra Veľkej ceny SR zážitkom pre celú rodinu - Redakcia
- Pozvánka na Haličskú Motorkáreň - Redakcia
- Pozvánka na Medzinárodné Majstrovstvá Slovenska v triale - tahitan
- Šesťdňová skončila – slovenský Trophy tím získal šiestu priečku - Awia
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Pannonia-ring 2. - 4. 6. 2006 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!