Anketa:
Prototyp Gilera 850 Twin
ZdieľaťPridané: 15.03.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9695 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Všetci fanúšikovia Hondy FireStorm sa majú na čo tešiť. Ohnivá búrka totiž dostane vážneho talianského konkurenta...
![]() |
Prototyp Gilera 850 Twin |
Piaggio (ktoré vstúpilo do Gillery) vyvíja V-Twin motor so zdvihovým objemom 839 ccm, ktorý umiestni do rámu z Cagivy Raptor 650 (ktorá používa motor zo Suzuki SV650.)
![]() |
Pohonná jednotka |
Tento dvojválec bol kompletne navrhnutý hlavným inžinierom Lucio Masut-om, a eventuálne sa bude vyrábať aj vo verzii so zdvihovým objemom 1020 ccm. Obe verzie budú určené ako pre motocykle, tak aj pre skútre. (Mega-Skútre budú čoraz výkonnejšie...)
Už v Septembri minulého roku Piaggio začalo presadzovať značku Gilera. Nové véčka budú dopĺňať už minulý rok predstavený 600-vkový superšport. Ten používa mierne upravený motor zo Suzuki GSX-R 600, výfukovú sústavu Akrapovič a celkovo je ešte ľahší ako GSX-R-ko.
![]() |
Pridané: 15.03.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Na Vespách do Monte Carla - Harly
- Skúter Aprilia SRV 850 - kríženec Aprilie RSV 4 a Gilery GP800 - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!