Anketa:
Skúter Aprilia SRV 850 - kríženec Aprilie RSV 4 a Gilery GP800
ZdieľaťPridané: 18.10.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 22301 [Bleskovky - Novinky]
Nejedná však až o taký zázrak ako by sa zdalo. Čo nám to teda tí Taliani opäť namixovali?
Seriál článkov - Novinky 2012:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
Skúter Gilera GP800 je v dvojkolesovom svete už niekoľko rokov známy. Prečo teda nespojiť dizajn známej RSV štvorky so silným maxiskútrom? Niečo podobné si zrejme povedali marketingový manažéri v Aprilii a tak prišla myšlienka zostrojiť Apriliu SRV 850. Od skútra GP800, Aprilku odlišujú iba dizajnové prvky, ktoré ako som už spomínal, nesú odkaz športovej Aprilie RSV 4.
![]() |
Kríženec Aprilie RSV 4 a Gilery GP800 |
Technické parametre sú teda viac menej rovnaké. Motor je dvojvalec do V o objeme 839 ccm, štyrmi ventilmi na valec a s elektronickým vstrekovaním. Maximálny výkon 55.9 kW dosahuje pri 7750 ot./min. a krúťak 76.5 Nm pri rovných 6000 ot./min. Maximálka by mala byť okolo 200 km/h aj napriek tomu, že suchá hmotnosť skútra je 235 kg.
![]() |
Vnútornosti Gilery GP800 budú rovnaké aj v Aprilii SRV 850 |
Nakoľko sme už o Gilere GP 800 písali nie je myslím potrebné vymenovávať ďalšie podrobnosti o tomto stroji. Apriliu SRV 850 na vlastné oči uvidíme na výstave EICMA v Miláne.
zdroj & foto: www.apriliaforum.com
Pridané: 18.10.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Aprilia SRV 850 2012:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Aprilia |
Model: | SRV 850 |
Rok: | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec do V (4T) |
Objem: | 839.3 ccm |
Max. výkon: | 76.0 k (55.9 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 76.5 Nm / 6000 ot. |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (4V) |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 122 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R16 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 280 mm |
Pneu vzadu: | 160/60 R15 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 235 kg |
Výška sedla: | 780 mm |
Rázvor: | 1593 mm |
Objem nádrže: | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 200 km/h |
Doplnková výbava: | |
ABS: | za príplatok |
- NOVÉ Porovnaj 'Aprilia SRV 850' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Aprilia SRV 850' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Aprilia SRV 850 2012' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Aprilia SRV 850' na www.google.com
Seriál článkov - Novinky 2012:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2012 | Nasledujúci
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!