Anketa:
Dakar 2007 - Ivo Jakeš končí
ZdieľaťPridané: 11.01.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 6357 [Šport - Rally]
Práve sme dostali horúcu informáciu, že Ivo Jakeš nenastúpil na meraný úsek dnešnej šiestej etapy.
Seriál článkov - Dakar 2007:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Dakar 2007 | Nasledujúci
Dôvodom nenastúpenia bola porucha na motoke (elektrický skrat) ešte pred ostrým štartom na meraný úsek. Ivo stratil tri hodiny čakaním na servis. Motorku sa opraviť nepodarilo a tak tým pádom pre neho tohtoročný Dakar končí.
Výsledky dnešnej etapy prinesieme po jej skončení.
![]() |
Ivan Jakeš |
Ďakujeme p. Novikmecovi za čerstvé informácie.
![]() |
Jara Katriňáka a Iva Jakeša na Dakare podporili |
Pridané: 11.01.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Seriál článkov - Dakar 2007:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Dakar 2007 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Dakar 2007 skončil okruhom okolo Ružového jazera. Katroš je deviaty! - Herghott
- Dakar 2007, 12. etapa: Ayoun - Kayes - Herghott
- Dakar 2007, 6. etapa: Tan Tan - Zouerat - Herghott
- Dakar 2007, 14. etapa: Tambacounda - Dakar. Katroš sa udržal - Herghott
- Dakar 2007, 7. etapa: Zouerat - Atar - Herghott
- Dakar 2007, 13. etapa: Kayes - Tambacounda. Nešťastná pre Comu, Pujola a Czachora, šťastná pre Katroša - Herghott
- Dakar 2007, 9. etapa: Tichit - Nema. Katroš v prvej desiatke! - Herghott
- Dakar 2007, 2. etapa: Portimao - Malaga. Naši si polepšili - Herghott
- Dakar 2007, 3. etapa: Nador - El Rachidia. Polepšenie pozície našich! - Herghott
- Dakar 2007, 4. etapa: El Rachidia - Ouarzazate Slovákom sa darilo, no Dakar si berie ďaľšiu obeť - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!