Anketa:
Éra štvortaktov prichádza...
ZdieľaťPridané: 06.12.2001 Autor: Dadi
Čitatelia: 9465 [Šport - GP 500]
Budúci rok sa na trať po dvadsiatich - piatich rokoch vrátia štvortakty. Označenie GP1 sa
pre triedu "päťstoviek" používalo veľmi málo, ale od budúcej sezóny sa bez tohoto názvu
nezaobídeme, pokiaľ budeme chcieť mať jasno, o čom je reč.
Dvojtaktné motory sa už takmer celkom vytratili z bežnej prevádzky. Výnimku tvoria snáď len malobjemové skútre a terénne motocykle, kde ostali výhody dvojtaktov neprekonané. Ako ukázali posledné skúsenosti na
začiatku osemdesiatych rokov, štvortaktné motory nemali pri rovnakom objeme oproti dvojtaktným
žiadnu šancu. Honde vtedy nepomohla ani najnovšia technológia s oválnymi piestami, ale
zdá sa, že po zavedení nových predpisov už dvojtaktom odzvonilo aj v športe.
Päťstovky proste nebudú, pretože od novej sezóny vstupuje do platnosti nový handicap a to podľa počtu
valcov, tvaru piestov a predovšetkým rozvodu. Doterajšie predpisy budú aj naďalej platiť,
ale iba pre dvojtaktné motory, štvortaktné motory budú zvýhodnené predovšetkým objemom.
Nové predpisy umožňujú štartovať v triede GP 1 aj motocyklom so štvortaktným motorom so
zdvihovým objemom až 990 ccm.
HONDA RC211V V-5 zaujala hlavne netradičným 5-valcovým motorom |
Aké motorky teda môžu štartovať v sezóne 2002?
DVOJTAKTY:
Zdvihový objem: od 350 ccm do 500 ccm, motor môže mať najviac štyri valce
jednovalce a dvojvalce musia mať najnižšiu hmotnosť 101 kg
trojvalce 116 kg
štvorvalce 131 kg
Povolený hlukový limit: 111 dB (pred aj po závode)
Objem palivovej nádrže: neobmedzený
ŠTVORTAKTY:
Zdvihový objem: najviac 990 ccm, počet valcov je neobmedzený
motorky s najviac troma valcami musia mať najnižšiu hmotnosť 135 kg
štyri až päť valcové motory 145 kg
šesť a viac valcové motory 155 kg
Povolený hlukový limit: 115 dB pred a 120 dB po závode
Objem palivovej nádrže: Pre sezónu 2002 a 2003 je povolený objem nádrže 24 l a od sezóny 2004 bude obmedzený na 22 l
YAMAHA YZR-M1, na jej pohon slúži klasický radový 20 ventilový štvorválec |
Takže budúcu sezónu sa máme na čo tešiť, okrem súboja jazdcov a výrobcov tu bude aj súboj dvojtaktov a štvortaktov, takže sa môžeme nechať prekvapiť ako to dopadne. Niektorý výrobcovia už svoje stroje predstavili. Pre sezónu 2002 to budú hlavne nové štvortaktné motory. Tie si priblížime v nasledujúcich článkoch.
Pridané: 06.12.2001 Autor: Dadi Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
Vaše najnovšie videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
hlopy z vychodu isli do anglicka za robotu. Nasli sebe robotu dakdze vo Welse v mesce Newport. Pan domu jim hutory. Chlopy,ja idzem na tydzen do Spanielska a za tydzen chcem mac vymalovany dom,farbu mace kupenu,najdzece ju za maštaľňu v garažu.chlopy se pocesili ze jich nichto nebudze dirigovac a kec majitel domu posol ta jeden hutory. Chlopy,idzeme nato,ale by trebalo persi daco vypic ne! Kedze nemali penezi,ta predali jedno vedro farbi. Na druhy dzen predali druhy vedro farbi,a tak to islo cali tydzen az na koncu tyzdna se prebrali a jeden znich hutory. Do piči chlopy,neska pridze pan domu a mi nepofarbyli nic a ani farbu nemame! Dalsi se postavy a hutory,sluchajce chlopy,jest tu isce das deco farby a majitel ma u maštalni koňa,ta mu nafarbime pysky a povime ze vypil farbu. No ta tak urobili,prisol pan domu a se pyta. To com dom nepofarbeny? Ta kuň vypil farbu. Pan domu zobral pušku,odjebal koňa. Chlopy se pytaju,ta com sce ho zabili? Na chuj mi takoho koňa,pred vami u mne robili Poľaci a zožral 65 mišky cimentu.