Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1013 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

DS auto Sumoto Brno

Anketa:

Mal by sa podľa teba Dakar vrátiť do Afriky?

Spolu odpovedi: 2377
Áno, to sú terény kam patrí: 59% (1403)
Nie, južná amerika je super: 41% (974)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Éra štvortaktov prichádza...

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 06.12.2001 Autor: Dadi
Čitatelia: 8441 [Šport - GP 500]

Budúci rok sa na trať po dvadsiatich - piatich rokoch vrátia štvortakty. Označenie GP1 sa
pre triedu "päťstoviek" používalo veľmi málo, ale od budúcej sezóny sa bez tohoto názvu
nezaobídeme, pokiaľ budeme chcieť mať jasno, o čom je reč.

Dvojtaktné motory sa už takmer celkom vytratili z bežnej prevádzky. Výnimku tvoria snáď len malobjemové skútre a terénne motocykle, kde ostali výhody dvojtaktov neprekonané. Ako ukázali posledné skúsenosti na začiatku osemdesiatych rokov, štvortaktné motory nemali pri rovnakom objeme oproti dvojtaktným žiadnu šancu. Honde vtedy nepomohla ani najnovšia technológia s oválnymi piestami, ale zdá sa, že po zavedení nových predpisov už dvojtaktom odzvonilo aj v športe.
Päťstovky proste nebudú, pretože od novej sezóny vstupuje do platnosti nový handicap a to podľa počtu valcov, tvaru piestov a predovšetkým rozvodu. Doterajšie predpisy budú aj naďalej platiť, ale iba pre dvojtaktné motory, štvortaktné motory budú zvýhodnené predovšetkým objemom. Nové predpisy umožňujú štartovať v triede GP 1 aj motocyklom so štvortaktným motorom so zdvihovým objemom až 990 ccm.

 HONDA RC211V V-5 zaujala hlavne netradičným 5-valcovým motorom
HONDA RC211V V-5 zaujala hlavne netradičným 5-valcovým motorom

Aké motorky teda môžu štartovať v sezóne 2002?

DVOJTAKTY:
Zdvihový objem: od 350 ccm do 500 ccm, motor môže mať najviac štyri valce
jednovalce a dvojvalce musia mať najnižšiu hmotnosť 101 kg
trojvalce 116 kg
štvorvalce 131 kg
Povolený hlukový limit: 111 dB (pred aj po závode)
Objem palivovej nádrže: neobmedzený

ŠTVORTAKTY:
Zdvihový objem: najviac 990 ccm, počet valcov je neobmedzený
motorky s najviac troma valcami musia mať najnižšiu hmotnosť 135 kg
štyri až päť valcové motory 145 kg
šesť a viac valcové motory 155 kg
Povolený hlukový limit: 115 dB pred a 120 dB po závode
Objem palivovej nádrže: Pre sezónu 2002 a 2003 je povolený objem nádrže 24 l a od sezóny 2004 bude obmedzený na 22 l

 YAMAHA YZR-M1, na jej pohon slúži klasický radový 20 ventilový štvorválec
YAMAHA YZR-M1, na jej pohon slúži klasický radový 20 ventilový štvorválec

Takže budúcu sezónu sa máme na čo tešiť, okrem súboja jazdcov a výrobcov tu bude aj súboj dvojtaktov a štvortaktov, takže sa môžeme nechať prekvapiť ako to dopadne. Niektorý výrobcovia už svoje stroje predstavili. Pre sezónu 2002 to budú hlavne nové štvortaktné motory. Tie si priblížime v nasledujúcich článkoch.

Pridané: 06.12.2001 Autor: Dadi pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Suzuki Testovacie dni

Adamoto KTM

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal: Plexwriter
Jazda na motorke je ako sex...tiež musíš dôverovať gume...

Ďalšie vtipy »