Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1485 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28444
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16947)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11497)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha YZR-M1

 Zdieľať

Pridané: 21.12.2001 Autor: Dadi
Čitatelia: 21331 [Šport - MotoGP]

Yamaha pripravila pre budúcu sezónu špeciál pre novú kategóriu štvortaktov,
ktorý je menej revolučný ako Honda RC 211 V. To však vôbec neznamená, že bude pomalší. Poďme sa teda na neho pozrieť...

 Vyzlečená Yamaha YZR-M1
Vyzlečená Yamaha YZR-M1

Yamaha YZR-M1 má rovnaký zdvihový objem ako konkurenčná Honda RC 211 V a to 990 ccm, radový štvorvalec je podobný motorom YZF R1 alebo R7, je ale kompaktnejší a ľahší. Oficiálne udáva Yamaha výkon cez 200 k.
"Tieto nové štvortaktné motorky majú najväčší problém so životnosťou pneumatík, tak aby vydržali celý závod", povedal šéf projektu Masahiko Nakajima. Motorky budú ťažie, budú mať väčší výkon a točivý moment a to znamená väčšiu záťaž na pneumatiky. Ako testovacieho jazdca si Yamaha zvolila Johna Kocinskiho, ale aj Biaggi s Checom už absolvovali testovacie jazdy.

Podvozok Yamahy YZR-M1 je dosť podobný podvozku súčasnej dvojtaktnej YZR 500 , tak isto používa vpredu sedemnásť palcové koleso a vzadu 16,5 palcové.
Checa absolvoval aj dlhšiu jazdu rovnajúcu sa dĺžke závodu a bol o 40 s rýchlejší ako minuloročný víťaz a o 10 s rýchlejší ako tohoročný víťaz Rossi. Dosiahol to ale až po znížení maximálneho výkonu motora. Predtým síce namerali vyšší výkon motora ale kôli prílišnému pretáčaniu zadného kolesa a veľkému brzdnému momentu motora boli jazdci o 1 s na kolo pomalší.

John Kocinski nový stroj komentoval:
"Je to perfektná motorka, Yamaha odviedla dobrú robotu. Dostali sa veľmi rýchlo na vysokú úroveň. Výkon je veľmi plynulý. Ale pretekanie nikdy nekončí, vždy sa snažíte spraviť veci lepšie, ale ked odvádzate dobrú prácu, nikdy nebudete sklamaný. Päťstovky tu boli mnoho rokov a tento stroj je tu ešte len pár mesiacov. Nieje jednoduché poraziť päťstovky, sú veľmi rýchle , ba priam najrýchlejšie na svete. Yamaha vylepšuje stroj každým testom a ja viem, že sme čoraz bližšie k našim cieľom."

 Max Biaggi v sedle novej Yamahy
Max Biaggi v sedle novej Yamahy

Max Biaggi hovorí: "Štvortakt sa mi zdá rovnako výkonný ako dvojtaktná päťstovka ale jeho charakter je iný. Motorka nie je tažšia, iba o trocha viac ako päťstovka, viac ale bude záležať na rozložení hmotnosti".

Carlos Checa má viac skúseností so štvortaktmi, pretože často trénuje na upravenej R1: "Na štvortakte sa cítim lepšie. Brzdný efekt motoru nie je vždy tak silný, ale cítim neustále spojenie motoru, pneumatík a cesty, štvortaktný motor dáva silnejší tlak na pneumatiku a vydáva výkon postupne".

 20 ventilový radový štvorvalec produkuje viac ako 200 koní...
20 ventilový radový štvorvalec produkuje viac ako 200 koní...

TECHNICKÉ PARAMETRE:

Motor: Kvapalinou chladený radový štvorválec, 5 ventilov na válec DOHC
Zdvihový objem: menej ako 990 ccm
Max. výkon: Viac ako 200 koní
Zapalovanie: CDI
Prevodovka: 6 stupňov
Sekundárny prevod: reťazou
Obpruženie: vpredu teleskopická vidlica, vzadu Monocross
Rozmer kolis: vpredu 17 palcové, vzadu 16.5 palcové
Brzdy: vpredu dvojkotúč, vzadu jeden kotúč
Rám: Deltabox
Objem palivovej nádrže: 24 litrov
Hmotnosť: Viac ako 145 kg (V súlade s pravidlami FIM)

Pridané: 21.12.2001 Autor: Dadi Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
hlopy z vychodu isli do anglicka za robotu. Nasli sebe robotu dakdze vo Welse v mesce Newport. Pan domu jim hutory. Chlopy,ja idzem na tydzen do Spanielska a za tydzen chcem mac vymalovany dom,farbu mace kupenu,najdzece ju za maštaľňu v garažu.chlopy se pocesili ze jich nichto nebudze dirigovac a kec majitel domu posol ta jeden hutory. Chlopy,idzeme nato,ale by trebalo persi daco vypic ne! Kedze nemali penezi,ta predali jedno vedro farbi. Na druhy dzen predali druhy vedro farbi,a tak to islo cali tydzen az na koncu tyzdna se prebrali a jeden znich hutory. Do piči chlopy,neska pridze pan domu a mi nepofarbyli nic a ani farbu nemame! Dalsi se postavy a hutory,sluchajce chlopy,jest tu isce das deco farby a majitel ma u maštalni koňa,ta mu nafarbime pysky a povime ze vypil farbu. No ta tak urobili,prisol pan domu a se pyta. To com dom nepofarbeny? Ta kuň vypil farbu. Pan domu zobral pušku,odjebal koňa. Chlopy se pytaju,ta com sce ho zabili? Na chuj mi takoho koňa,pred vami u mne robili Poľaci a zožral 65 mišky cimentu.

Ďalšie vtipy »