ISSN 1336-6491 | Online: 1549 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29874
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17649)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

MZ 1000S - Hviezda sa zrodila...

 Zdieľať

Pridané: 12.11.2002 Autor: Dadi
Čitatelia: 11724 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

MuZ alebo, Mottorrad und Zweiradwerks, ako bola firma premenovaná po opätovnom zjednotení Nemecka, má korene v Dampf Kraft Wagen (DKW). Bol to najväčší svetový výrobca počas 30-tych rokov. Teraz sa MuZ vracia medzi výrobcov “veľkých“ motocyklov dvojvalcovým modelom MZ 1000S.

V 30-tych rokoch DKW udávala tón vo výrobe dvojtaktných motorov čím pomohla Nemecku aj počas druhej svetovej vojny. Po jej skončení však bola výroba produktov použitých vo vojne zakázaná, čo DKW “dusilo“, až pokiaľ nepredstavila dvojtaktný model RT125. Ten bol neskôr kopírovaný firmami BSA, Harley Davidson a Yamaha.

 MZ 1000S na výstave Intermot v Mníchove
MZ 1000S na výstave Intermot v Mníchove

DKW prestala vyrábať motocykle v 60-tych rokoch, ale niekoľko jej pracovníkov sa premiestnilo do západného Nemecka a vzali so sebou aj jej meno. Hoci neskôr sa premenovali na Motorradwerke Zschopau (MZ), dizajn sa veľmi podobal na originály od DKW. Po opätovnom zjednotení Nemecka, sa MZ premenovala na MuZ.

Napriek tomu, že sa MuZ zúčastňuje svetového šampionátu MotoGP a vyrába množstvo menších motocyklov pre zábavu, nikdy nepatrila k veľkým výrobcom, pravdepodobne kvôli kvalite a príťažlivosti svojich motocyklov. MuZ sa pripravuje prelomiť tento stereotyp malého výrobcu a predstavil veľmi vkusný a moderný motocykel MZ 1000S. Všetky fotografie v tomto článku zobrazujú tento nový model, ktorý bol predstavený nedávno na výstave Intermot v Mníchove.

Srdcom nového MZ 1000S je paralelný radový, dvojvalcový motor, so 180 stupňovým intervalom zápalu, vŕtaním 96mm a zdvihom 69mm, ktorý má zdvihový objem 998cc. Válce máju sklon vpred 40 stupňov, čo pripomína Yamahu TDM 900. Sila je prenášaná na zadné koleso prostredníctvom 6-stupňovej prevodovky kazetového štýlu, čo možno znamená, že MZ 1000S smeruje aj na pretekárske dráhy. MuZ tvrdí, že motor disponuje 115-timi konskými silami pri 9000 ot./min, ale bude musieť byť preladený, aby vyhovel nemeckým predpisom.

Zdvojený rám je pozváraný z oceľových trubiek a povrchovo upravený matnou čiernou farbou. Rázvor kolies je 1425mm. Odpruženie je úplne nastaviteľné, vpredu so 43mm upside-down vidlicou so zdvihom 120mm, kým zadná časť je odpružená centrálnou pružiacou a tlmiacou jednotkou s hydraulickým predpätím a rovnakým zdvihom.

Prístrojový panel je vybavený kombináciou analógových a digitálnych prvkov a poskytuje vodičovi kompletné informácie.

Predné brzdy pozostávajú z 320mm kotúčov, brzdených 4-piestikovými strmeňmi Nissin. Vzadu, nájdete 240mm kotúč a 2-piestikový strmeň.

O design motocykla sa postaral Peter Naumann, ktorý navrhoval aj BMW, Yamahy a Hondy. Niektoré uhly pohľadu môžu pripomínať Bimotu, a niektoré možno Apriliu Futura. Či to vyzerá dobre alebo zle, je už ponechané na samotnom divákovi.

Technické parametre ešte nie sú konečné rovnako ako cena, ale MZ hovorí, že bude veľmi lacná. Ak sa Vám zapáčila, kúpiť si ju budete môcť najskôr v lete 2003.

Viacej informácií nájdete na stránkach www.mz1000s.de alebo www.muz.de.

Pridané: 12.11.2002 Autor: Dadi Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »