ISSN 1336-6491 | Online: 2282 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Možno posledný výlet v sezóne 2009

 Zdieľať

Pridané: 01.12.2009 Autor: MareceqMTX
Čitatelia: 10061 [Mototuristika - Východné Slovensko - Výlet]

Nedeľa ráno, vstávam z postele ľavou nohou aj napriek tomu, že po prechode na zimný čas som mohol o hodinu dlhšie spať. Pohľad z okna ma hneď preberá, lebo veľmi dobre viem že táto nedeľa je možno posledná zjazdná v tomto roku.

Moje ilúzie na pekný výlet sa rušia hneď po prevolaní polovice paušálu a po polhodinovom prehováraní kamošov. Jednému je zima, druhý sa ide učiť, tretí neberie mobil (týmto sa im chcem poďakovať) – môžte si prečítať článok a ľutovať že ste neboli. Ako ináč, zapínam počítač, idem na motoride a hľadám nejaký bod, niečo také čo ma osloví. Chcem na výlet cca do 300 km a tak plánujem trasu. Ďakujem užívateľovi Wildman-ovi že pridal bod Odkalisko Markušovce do databázy.

Po výborných raňajkách a polhodinovom obliekaní konečne vyberám Afriku. Nevidel som ju týždeň a po chvíľke prehovárania (cúvania z garáže) si tichučko šuští na ulici. Tankujem v Košiciach na Furči, dávam smer Čermeľ a Jahodná. Ako ináč, na sídlisku idem 50 – super, som od domu možno kilometer a hneď radar pri pošte 22 na Furči. Dobre či zlé znamenie? Jahodná super, suchá, nikto nikde na to že nedeľa a asi pol 10 – zaujímavé, na ceste som sám. Cestu do Krompách opisovať nebudem, lebo je podľa mňa dosť nudná – absolvoval som ju asi tisíc krát. V Krompachoch idem doľava na dedinu Slovinky. Na mape som našiel cestu, ktorá sa dá vraj prejsť na Poráč a Rudňany. V obci Slovinky ma smeruje ujko smerujúci do kostola, nepotešil ma vraj sú tam 3 rampy a cesta ťažko zjazdná. Cítim ako Afrika sama zvýšila otáčky a hovorí ideme. Cesta zo začiatku má super asfalt, hneď sa ukazuje prvá rampa a v pohodke sa dá prejsť bokom. Stále sa to zužuje a pri cestičke pribúdajú tabule ako chránené rezervácie, držím sa preto len na cestičke ktorú predo mnou urobila asi V3S. Celá lesná cesta sa tiahne popri potoku, asi tri krát potok križuje cestu a sú tam perfektné brody – hĺbka asi30 cm. Nohy som mal na stúpačkách a čižmy celkom mokré. Toto lesné dobrodružstvo má cca 10 km, no na pol hodinku vás určite zabaví. Prechádzam okolo vleku v Poráčskej doline – pekný kraj, nikde nikoho. Dávam sa doľava na smer Rudňany a robím foto.

 Na konci dediny Poráč, smer Rudňany
Na konci dediny Poráč, smer Rudňany

Prechádzam cez Rudňany smer Markušovce, pred dedinou treba hneď odbočit doľava do nejakej starej fabriky. Netuším čo to predtým bolo, ale za kopcom je hneď odkalisko a v diaľke počuť nejaké dvojtakty – asi ten sypký piesok im robí dobre. Množstvo dún, kopcov, prevýšení a ja s Afrikou stojíme na kraji. Nejazdíme, máme toho dnes ešte veľa na pláne.

 Markušovce odkalisko
Markušovce odkalisko

 Odkalisko
Odkalisko

Zastávka v Markušovciach na benzínke. Dávam si teplý čajík a pozerám do navigácie ako ďalej. Pokračujem smer Odorín, Jamník a Domanovce. Zastávka – dávam kuklu a prichádza rýchlejšia časť výletu. Klčov, Spišské podhradie a foto pri Spišskom hrade je samozrejmosť.

 Spišský hrad a AT
Spišský hrad a AT

Tunel Branisko (smrad ako vždy), za tunelom po D1 a aj napriek zime je povolených 130 bez problémov. Cesta do Prešova je vcelku prázdna. V Prešove stojím na Shell-ke. Keď som vyšiel z Košíc mal som polovičku nádrže a teraz tankujem 16 litrov. Môj plán bol pôvodne Svidník, pozrieť na Duklu a odfotit Afriku pri lietadle, čo je pred hranicou ale vybitý telefón mi robí starosti. Prechádzam Prešov cez Záborské, na Drienov a Šarišské Bohdanovce, kde dávam jazdu z Afrikou po motocrossovej trati. Beriem sa preč na Kecerovce, Rankovce, Herľany, kde mi moja polovička pripravila nedeľňajší obed. Pozriem gejzír a idem smer Bidovce, nad Herľanmi stretávam dnes prvých motorkárov – nejaký chopper a tuším V-strom. Ruka hore a pálim okreskou do Košíc. Príchod domov o 15:50, na tripmetri 228 km; síce menej ako som chcel ale som aj tak spokojný.

Nebol to žiadny cestopis z Afriky, ale dúfam, že sa vám páčil môj nedeľňajší výlet. Verím, že v tomto roku ešte bude nejaká tá pekná nedeľa a že gumy o nejaký ten milimeter pôjdu zase dole.

Pridané: 01.12.2009 Autor: MareceqMTX Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »