Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 959 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29724
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17577)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12147)
Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CB 600 F Hornet 2006 – Výmena partneriek...

 Zdieľať

Pridané: 04.05.2007 Autor: Ridgeback
Čitatelia: 26553 [Vaše stroje - Moja motorka]

Po jedinej sezóne bolo jasné, že nahá krásavica Honda vyvolala vo mne silnú a trvalú závislosť. Počas 12000 kilometrov v mojich rukách mi dala úplne všetko, na čo som len pomyslel, užíval som si vždy, keď sa naskytla príležitosť...

Dejstvo druhé – Honda CB600F Hornet ´06

Nespútaná povaha, jazdné vlastnosti, vzhľad, ovládateľnosť a absolútna spoľahlivosť – to sú prednosti mojej Hondy, ktorými si ma získala. Ani ja som nezostal nič dlžný, v pravidelných intervaloch som hasil jej smäd vysokooktánovým palivom, dôkladne sa staral o jej krásne telo, doprial dve plánované servisné prehliadky a vzal ju na dovolenku k Jadranu. Radovánky s ňou trvali až do novembra, sezóna 2006 bola naozaj potešiteľne dlhá.

Minule som spomínal, že už pri jej kúpe som poškuľoval po novom Hornete modelovej rady ´05-´06, po zvážení rizika sadať po dlhej pauze priamo na nový motocykel som myšlienku dočasne zavrhol. Na konci sezóny - v novembri 2006 - som na internete našiel prvé fotografie modelu ´07, na čo som takmer zinfarktoval – a bleskovo sa rozhodol... Okamžite som Horneta ´03 zavesil na net a začal sa u predajcov obzerať po vhodnom adeptovi výbehového modelu ´06. Radosťou ma naplnili nielen naozaj priaznivá cena, ale aj doplnky – podmotorový klin, veterný štítok a kryt sedadla spolujazdca, ktorý z Horneta urobí „One man show“. Nebolo nad čím rozmýšľať, objednal som si ho - opäť v mojej obľúbenej, honďáckej modrej perleti. Pocit, keď som si ho novučičký a voňavý preberal, sa nedá opísať :-))).

Základnými rozdielmi na prvý pohľad oproti modelu ´03 sú obrátená Upside-down vidlica a digitálny prístrojový panel, absentuje palivový kohút, poťah sedla je z iného materiálu, iný je logicky aj tvar predného blatníka. Osviežujúcou zmenou sú pre mňa kolesá a brzdy Nissin v bronzovej farbe, celok pekne ladí so zlatou farbou prednej vidlice a úžasne dopĺňa hlbokú, atramentovo modrú perleť laku.

Zmeny ktoré nevidno na prvý pohľad, odhaľujem postupne, obmedzovaný motorom v zábehu, novembrovým chladom a surovými pneumatikami. Čo ihneď blahorečím, je teplomer chladiacej kvapaliny, ktorý mi pri ´03 vyslovene chýbal. Spomínaný palivový kohút je nahradený prehľadným ukazovateľom na oranžovo podsvietenom displeji, odpadá v rukaviciach nepraktické prepínanie na rezervu za jazdy. Motocykel má z prvomontáže na moju veľkú radosť obuté mne staré známe a obľúbené pneumatiky Michelin Pilot S.

Počas naozaj krátkej zimnej prestávky montujem podmotorový klin a veterný štítok, ktoré motocykel dizajnovo veľmi vhodne dopĺňajú. Hornet zabieham počas troch februárových, neobvykle teplých dní. Po prvých 1000 km začiatkom marca absolvujem servisnú prehliadku – a tu môžem začať motocykel ako-tak hodnotiť...

Už prvé pozábehové jazdy vo mne evokujú pocit, že motocykel je točivejší a ide viac za plynom – a naozaj je to tak. Motocykel má iný prevodový pomer, na šestke točí o 500 ot./min. viac ako model ´03, pri 130 km/h je to konkrétne 6000 ot./min. Táto zmena posunula spávnym smerom - nahor - otáčky mimo pásmo, kde u „starého“ pri dlhších jazdách po diaľnici boli vibrácie motora vyslovene otravné. Rovnako nevychádzajú absolútne žiadne zvuky od koša spojky, ktorý sa po takmer 20000 najazdených kilometroch u môjho predchádzajúceho Horneta už výraznejšie ozýval. Po prvých 3000 km naplno využívam výkon motora. Zrejme úpravou zapaľovania došlo k eliminovaniu efektu „nadýchnutia sa“ a mierneho prepadu výkonu pri plnej akcelerácii v strede otáčkového poľa. Hornet ide pekne „za plynom“, pri jazde vo vysokých otáčkach bleskovo reaguje aj na sebemenší pohyb ruky.

Najzreteľnejší medzi oboma motocyklami je rozdiel v jazdných vlastnostiach. Upside – down vidlica značky Showa posunula motocykel svojím vzhľadom minimálne o jednu - a jazdnými vlastnosťami o dve ligy vyššie. Ako sa to prejavuje v praxi? Vidlica zmenila celkovú geometriu, Hornet je s ňou pocitovo obratnejší a pohotovejšie reaguje na zmeny smeru, ľahšie sa necháva preklápať zo strany na stranu. Hoci nie je nastaviteľná, je dostatočne tuhá a pri prudkom brzdení sa nijako nekrúti, motocykel naďalej stabilne drží smer. Zďaleka sa neponára tak výrazne ako pri predchádzajúcom modeli. Na rovnej ceste je stabilná a motocykel presvedčivo drží zvolenú stopu, vo vyjazdených koľajách nereaguje nervózne ako predtým ´03. V zákrutách je Hornet neporovnateľne istejší, predná časť citeľne spevnela a vedie zvyšok motocykla. Odlepenie predného kolesa a roztrasenie riadidiel pri výjazde zo zákruty pod plynom nevnímam zďaleka tak infarktovo - a hlavne sa deje menej často ako predtým.

Pohľad na zadnú pneumatiku je toho presvedčivým dôkazom - napriek účinnej antikoncepcii v podobe zaprášených a studených marcových ciest, zimnej prestávky a hlavne môjho strachu z rozbitia nového motocykla je Michelinka konečne vyjazdená symetricky po oboch stranách až po úplný okraj. Asi sa mnohí budú uškŕňať, ale počas celej minulej sezóny sa mi to nepodarilo – a to som si už, ku koncu sezóny ako-tak vyjazdený, oveľa viac veril...

Originálny veterný štítok – je kvôli prednej minikapotáži odlišný od toho na Hornete ´03 – vďaka svojmu ostrejšiemu tvarovaniu znižuje turbulencie okolo prilby a dovoľuje sedieť vzpriamenejšie – samozrejme v rámci možností krčných stavcov pacienta, hehe. Nový materiál sedla v časti pre spolujazdkyňu účinnejšie brzdí neustále šmýkanie sa zadku spolujazdkyne sem a tam.

Záver? Absolútna spoľahlivosť a absolútna spokojnosť... Horneta vnímam ako vhodný študijný materiál pre samoukov ako som ja, určite však nie pre premotivovaných úplných nováčikov. A do budúcnosti? Vidím to na Hondu CB 1000 F Hornet - teda len v prípade, ak výrobcu „osvieti“ a urobí tento logický krok – a hlavne zachová typický hornetovský dizajn. K prestupu do vyššej triedy som si však dal socialistický záväzok odjazdiť aspoň štyri sezóny na šesťstovke – teda plus - mínus 85 000 km – a o tom, ako to „odsýpa“, budem priebežne informovať...

Pridané: 04.05.2007 Autor: Ridgeback Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda CB 600 F Hornet 2003:

Foto:
Honda CB 600 F Hornet 2003
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CB 600 F Hornet
Rok:2003
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:600 ccm
Max. výkon:96.4 k (70.9 kW) / 12000 ot.
Max. krútiaci moment:63 Nm / 9500 ot.
Vŕtanie x Zdvih:65.0 x 45.2 mm
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Pneu vpredu:120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:178 kg
Výška sedla:790 mm
Šírka:710 mm
Objem nádrže:17 l

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »