Anketa:
Sverepec opäť privíta svetovú motokrosársku špičku!
ZdieľaťPridané: 12.07.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17152 [Šport - Motocross]
Nenechajte si toto skvelé motokrosové divadlo v Národnom kroscentre vo Sverepci v dňoch 21. a 22. júla ujsť!
Príprava najväčšieho športového podujatia na Slovensku v tomto roku, ktorými sú nesporne Majstrovstvá sveta a Európy v motokrose, vrcholí. Národné kroscentrum vo Sverepci sa po deviatich rokoch nútenej prestávky intenzívne pripravuje na hosťovanie ako svetovej, tak aj európskej motokrosovej špičky. Tento atraktívny športový cirkus neodmysliteľne sprevádzajú zástupcovia médií, obchodných, servisných a výrobných motocyklových spoločností z celého sveta.
![]() |
Na Slovensko, presnejšie do Sverepca miera jazdci svetového šampionátu v motokrose najvyššej kubatúry – MX3. Na čele priebežnej klasifikácie sa momentálne „bijú“ Sven Breugelmans a Yves Demaria, no vo výsledkovej listine je samozrejme oveľa viac zvučných mien, ako napríklad Mickael Pichon, ale takisto nechýbajú českí zástupcovia Žerava, Zaremba, či Máca. Z našich jazdcov sa v rámci majstrovstiev sveta predstavia Josef Kulhavý, Peter Pipich, Andrej Bilčík a Radek Bohuslav, ktorého stále trápi rameno, no dúfa, že do pretekov bude fit.
Spolu s majstrovstvami sveta triedy MX3 sa jazdia aj majstrovstvá Európy, pre zmenu v kubatúre MX2, teda štvortaktné 250-ky spolu s dvojtaktnými 125-kami. Podľa nových pravidiel môžu byť dvojtaktné motorky v tejto triede „prevŕtané“ až na objem 144 kubíkov, aby sa vyrovnali stále sa zlepšujúcim štvortaktným motorom. Výrobcovia motocyklov, ale aj ďalší dodávatelia komponentov už na túto zmenu reagovali, takže „paľba“ vo Sverepci bude zasa väčšia... A čo je pre nás nemenej zaujímavé, v štartovom poli majstrovstiev Európy budeme mať aj našich zástupcov a to Tomáša Bučenca, Martina Kohúta, Lukáša Vanča a Štefana Cirbusa! Domáca trať a samozrejme domáce obecenstvo by im mohli pomôcť k úspechu, uvidíme už o niekoľko dní.
Novinkou vo Sverepci je upravená pretekárska trať, ktorá sa po nekonečných návozoch novej zeminy vytvarovala buldozérmi a bagrami do rýchlej, dynamickej a jazdecky ešte náročnejšej dráhy plnej vysokých skokov, prudkých výjazdov, ostrých zákrut a ďalších atraktívnych technických prvkov. Zmenil sa i smer zákruty na konci štartovacej rovinky, kde jazdci musia brzdiť z dosiahnutej rýchlosti viac ako 100 km za hodinu a rútia sa do lievika 180 stupňovej zákruty. Zo skrumáže za ňou sú na čele iba tí čo dlhšie podržali plyn, neskôr brzdili a napriek tomu udržali motocykel na trati. Po tejto zákrute nasleduje nový skok, kde jazdci skáču do vzdialenosti až tridsať metrov. Po ďalšom skoku sa jazdci dostanú popod rozhodcovskú vežu do výjazdu, ktorý fajnšmekri poznajú pod názvom prvá baňa. Tu sa zemné mechanizmy zahryzli hlboko do navozenej hliny a urobili tam niečo hodné Majstrovstiev sveta. Tu musí mať jazdec srdce na svojom mieste a s odvahou musí podržať plný plyn a .... skočiť pomaly na vrchol bane. Kto to nedokáže nemôže vo Sverepci jazdiť na majstrovských pretekoch.
Nenechajte si ujsť ten zážitok keď naraz vyrazí na plný plyn štyridsať najlepších motokrosových jazdcov na svete. Dunenie päťstoviek je nezameniteľné, rozochveje vám vnútornosti a srdce vám napumpuje adrenalín do celého tela. A toto sa bude opakovať niekoľko krát, kráľovskú kubatúru budú striedať obratné žiletky v podobe dvojtaktných stodvadsaťpätiek a štvortaktných dvestopäťdesiatok.
Organizačný výbor Pobysákov vybavuje na najvyšších miestach aj pekné počasie, preto musí byť dobre zabezpečené polievanie trate aj hrdiel divákov v dostatočnom množstve a kvalite.
Okrem oficiálnej, športovej časti organizátori pripravujú aj sprievodný program, takže víkend bude nabitý a o zábavu postarané. Ak ste si už v kalendári poznačili sobotu 21. a nedeľu 22. júla 2007, zostáva posledný detail – vstupenky. A cena? Napriek svetovému charakteru podujatia zostáva slovenská, teda naozaj prijateľná. Takže uvidíme sa vo Sverepci!
Ceny vstupného na MS a ME v motokrose:
Dospelí: | Predaj na mieste | Predpredaj - TICKETPORTAL |
2 dni | Sk 350, - | Sk 300, - |
Sobota | Sk 150, - | Sk 120, - |
Nedeľa | Sk 250, - | Sk 230, - |
Deti nad 130 cm: | Predaj na mieste | Predpredaj |
2 dni | Sk 200, - | Sk 180, - |
Sobota | Sk 100, - | Sk 80, - |
Nedeľa | Sk 150, - | Sk 120, - |
Deti do 130 cm majú vstup zdarma
Oficiálny program jednotlivých tréningov, kvalifikácií a finálových jázd:
Sobota 21. júla 2007
|
Nedeľa 22. júla 2007
|
Ako sa tam dostať
Národné krosové centrum nájdete aj v našej databáze zaujímavých miest: MX trať Sverepec (Národné krosové centrum). Okrem presnej polohy tam nájdete aj popis prístupu a mapu.
Kyvadlová doprava bude premávať z parkoviska pred hotelom Manín v sobotu od 10.00 hod. a v nedeľu od 09.00hod. Viac informácií získate na stránke www.mx3.sk.
Mapa trate
![]() |
![]() |
Pridané: 12.07.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Plejsy privítajú jazdcov svetového endura - Awia
- Krompachy znovu privítajú svetovú špičku endura - Awia
- Svetový víkend pre bahniakov - dva svetové šampionáty na Slovensku už tento víkend! - Awia
- „Night of the Jumps“ kvalifikácia na Majstrovstvá sveta v Steel Aréne - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!