Anketa:
„Night of the Jumps“ kvalifikácia na Majstrovstvá sveta v Steel Aréne
ZdieľaťPridané: 20.11.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 14069 [Novinky - Pozvánka]
A je to tu! Slovensko sa po prvý raz stáva ďalšou zastávkou Majstrovstiev sveta vo freestyle motocrosse!
Strhujúca atmosféra plná extrémnych výkonov, doplnená pyrotechnickou a svetelnou show za účasti najlepších pretekárov z celého sveta – to je Freestyle Motocross v Steel Aréne.
26. januára 2008 košická Steel Aréna privíta najlepších freestyle motocrossárov z celého sveta, ktorí absolvujú nekompromisný súboj o postup do ďalšieho kola série Majstrovstiev sveta. Diváci sa môžu tešiť na extrémne skoky, pri ktorých tuhne krv v žilách, ako napríklad Backflip (salto dozadu vzad) na mnoho spôsobov. Aby toho nebolo málo, pretekári budú súťažiť aj o najlepšie prevedený trik „WHIP“ a skok do výšky. Úžasná show, burcujúca aréna a extrémne výkony budú dvíhať divákov zo sedadiel modernej Steel Arény. Divákom sa v Košiciach predstaví Libor Podmol (CZ), vicemajster sveta z roku 2006, a spolu s ním mnoho ďalších svetových pretekárov, ktorých mená budeme postupne zverejňovať.
![]() |
Freestyle Motocross (FMX) je extémny šport, ktorý si získava čoraz viac fanúšikov po celom svete. Skoky na motorkách vo výške 15 m a do diaľky 23 m, pričom pretekár predvádza rôzne triky (superman, kiss of deathi, cliff hanger, hell clicker, atď.), ktoré sa niekedy, bohužiaľ, končia aj ťažkými zraneniami, k tomu kvalitná hudba, masy fanúšikov a poriadna after party, to je FMX!
Night of the Jumps je najstaršia a najúspešnejšia séria pretekov freestyle motocrossu v Európe, ktorú za posledných päť rokov navštívilo viac než 600-tisíc divákov. Séria Night of the Jumps sa odohráva viac než v desiatich krajinách Európy a zúčastňujú sa na nej pretekári z rôznych krajín sveta, napríklad z USA, Veľkej Británie, Talianska, Nórska, Švédska, Francúzska, Austrálie a Českej republiky.
![]() |
Libor Podmol (CZ) má 23 rokov a je profesionálnym FMX pretekárom, ktorý v roku 2006 obsadil vynikajúce druhé miesto na Majstrovstvách sveta, navyše už niekoľko rokov sa zúčastňuje najprestížnejšej FMX akcie Red Bull X-Fighters v Madridskej býčej aréne, kde sa predstavil vyše 25-tisícovému publiku. Libor Podmol je výborný showman, ktorý strhne publikum na svoju stranu hneď po príchode do arény svojimi trikmi ako backpflip no handed, backflip cordova, backflip hell clicker, backflip one hand, rock solid a mnohými ďalšími.
Cena vstupeniek: Ceny vstupeniek v predpredaji sú 599,-Sk a 699,-Sk. Vstupenky si možno zakúpiť v sieti Ticketportal od 1. októbra 2007.
Organizátormi akcie sú agentúra BOARDCORE AGENCY a agentúra ALTER EGO, ktoré majú dlhoročné skúsenosti s organizovaním takýchto akcií v arénach, open air alebo na snehu.
Viac informácií na www.fmx.sk
Pridané: 20.11.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- „Night of the Jumps“ kvalifikácia na MS - predstavenie jazdcov - Awia
- Prvé LIVE vysielanie motoride.sk: Losovanie výhercov súťaže o 4 vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Kings 2009 v Steel Aréne - Awia
- LIVE: Losovanie výhercov súťaže o vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Kings 2010 v Steel Aréne - Redakcia
- Súťaž o 4 vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Kings 2009 v Steel Aréne - Redakcia
- Súťaž o 10 vstupeniek na Sony Ericsson Freestyle Kings 2010 v Steel Aréne - Redakcia
- Sverepec opäť privíta svetovú motokrosársku špičku! - Awia
- Vyhodnotenie súťaže o vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Motocross 2011 v Bratislave - Redakcia
- Sony Ericsson Freestyle Kings znovu v Košickej Steel Aréne! - Redakcia
- Prípravy na akciu Sony Eriscsson Freestyle Kings - Do Steel arény naviezli 700 ton hliny! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!