Anketa:
Superbike KTM RC8 bude predstavený v Miláne
ZdieľaťPridané: 31.10.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9461 [Bleskovky - Predstavujeme]
Prvý superbike z produkcie KTM RC8 bude predstavený budúci týždeň na výstave v Miláne.
Seriál článkov - Miláno 2007:
| Seriál článkov: Miláno 2007 | Nasledujúci
Už budúci týždeň, konkrétne v utorok predstaví KTM sériovú podobu superbiku pod názvom 1190 RC8. Oficiálne materiály sú zatiaľ skúpe na informácie a jediná oficiálna fotografia je foto prístrojovky za jazdy niekde na okruhu.
![]() |
Jednoduchá raceová prístrojovka obsahuje otáčkomer do 10 000 ot., multifunkčný display s trip computrom zobrazujúcim nielen vzdialenosť, ale aj čas a priemernú rýchlosť. Nad prístrojovkou sú umiestnené veľké kontrolky preradenia na vyšší prevodový stupeň.
![]() |
Štúdia RC8 |
Viac informácii dostaneme teda už v utorok v Miláne a určite si ich nenecháme pre seba.
Zdroj: KTM Press. Ďalšie info: www.ktm-rc8.net
Pridané: 31.10.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Miláno 2007:
| Seriál článkov: Miláno 2007 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Výstava EICMA 2007, Miláno - Awia
- Triumph predstavuje nové veľké Tiger Explorer - EICMA Miláno 2015 - Awia
- Kawasaki pripravená odhaliť nového litrového ZED-a - Z1000 2014 ukážu v Miláne - Awia
- KTM CEE predstavila nové modely 2008 na slovenskej pôde - Cacao
- Zopár dojmov z výstavy EICMA 2006, Miláno - Herghott
- KTM konečne prichádza s prototypom superšportu - 990 RC R (2025) - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!