Anketa:
Ukončenie Moto sezóny 2007 - Pezinská baba
ZdieľaťPridané: 24.11.2007 Autor: JuraRacing
Čitatelia: 9977 [Mototuristika - Západné Slovensko - Výlet]
Posledný tohto ročný výlet. Sezóna 2007 úspešne ukončená.
Už dávnejšie sme plánovali s Nuke nejaké to ukončenie sezóny a chceli sme ju ukončiť na Mikulášskej jazde čo bude 1. decembra ale nakoniec sme sa rozhodli ináč. Všetko to začalo dnes 14. 11. 2007. V škole sme mali deň otovrenych dverí a tak sme mali taký voľnejší deň. Po škole jak sme išli domov okolo 2 tak sme rozmýšľali že či nepôjdeme sa niekam poslený krát previezť. Vonku bolo dá sa povedať že skoro slnečno i keď sa to začalo postupom času zhoršovať. Ale nám to nevadilo nakoľko hlavne že nesnežilo a nebolo mínus. A tak sme sa dohodli na 15:00 na SLOVNAFT pumpe v Záhorskej Bystrici.
Ja som došiel domov išiel som sa naobliekať 3-roje spodky 3 dlhé tričká a na to motorkársku bundu nejaké tie kožené rukavice. Vedel som že by mi nemala byť zima. A tak som vyrazil z domu k slovnaftke natankovať ešte pred jazdou. O 15:00 sme sa stretli s Nuke na pumpe obidvaja natankovali a hor sa previesť na PEZINSKÚ BABU. Ako sme tak išli už za Stupavou vedel som že to bude zaujimavé na Pezinskej keď tam hlásili že tam je okolo 10 cm snehu. Keď sme už boli v Perneku videli sme už zasnežené kopce a to som už tušil že niečo na tom snehu bude pravdy. Keď sme už vchádzali na Pezinskú začal byť na okrajoch už nejaký ten sneh. Ale situácia sa postupom času menila keď sme stúpali čoraz vyššie a vyššie snehu viac a viac. Našťastie neboli zasnežené cesty to bol jediný plus, no ale v niektorých zákrutách bolo to teda poriadne namrznuté.
![]() |
BABA |
Veru nešli sme hore asi ako pred 2 mesiacmi plný čo to dá. Teraz každá zákruta noha na zemi a asi 30 kmh až hore. A zrazu sa už blížil koniec a videli sme že asi tam hore to nebude vyzerať ako pred 2 mesiacmi najmenej 50 motorkárov. A tak sme došli hore všetko zasnežené bufet zavretý a tak som niečo nafotil.
![]() |
BABA |
Chvíľu sme tam ešte boli a zrazu sme len videli ako začína padať nejaká hustá biela hmla. Moc sme si ju ani nevšímali a niečo sme ešte pokecali ale zrazu za 10 minút začala byť tá hmla taká hustá že už sme sa radšej poberali pomaly domov.
![]() |
BABA |
Ešte sme porobili nejaké tie šmyky na snehu a hor sa dole Pezinskou.
![]() |
BABA |
Cesta dole bola trochu rýchlejšia ako hore nakoľko sme už vedeli aká bola cesta keď sme išli hore a tak sme v pohode zišli Pezinskú a uháňali 100 kmh až do Záhorskej. Musím povedať že som spokojný ako som ukončil tohto ročnú sezónu a nechám už mašinu odpočívať. Od jari bude mať zase veľa roboty a tak nech si aj ona oddýchne. S pozdravom do ďalšej sezóny JuraRacing and Nuke.
![]() |
MIREC |
Pridané: 24.11.2007 Autor: JuraRacing Zdieľať
Súvisiace články:
- Do kedy budeme čakať? - Awia
- Červený Kameň, Pezinská Baba a Malacky, rozlúčka so sezónou 2001 - Aurel
- Red Barons Moto-country & rock-fest - Pezinská Baba - Cendina
- Pozvánka: Ukončenie moto sezóny 2009 v BCS 19. 09. 2009 - Harly
- Krátky report z ukončenia moto sezóny - Cacao

Body a Trasy v tomto článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!