Anketa:
Rally Central Europe mení trasu v Rumunsku kvoli množstvu snehu!
ZdieľaťPridané: 09.04.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Šport - Rally]
Práve sme dostali správu o zmene trasy prvej zo série dakarských rely, ktorá ma štartovať už nasledujúci víkend. A to kvôli snehu v Rumunsku.
Organizátori boli nútení zmeniť trasu rumunskej časti Rally Central Europe, ktorá štartuje 19. apríla, kvôli snehu v regióne Sovata. Po tom, ako strávili množstvo času a energie pri snahe očistiť cesty od snehu, sa A.S.O. rozhodlo zrušiť etapy naplánované okolo mesta Sovata z bezpečnostných dôvodov.
V Rumunskej časti sa teda budú jazdiť etapy okolo mesta Baia Mare. Pretekári sem dorazia v nedeľu večer 20. apríla, následne budú súťažiť v štyroch špeciálkach v pondelok a utorok a budú pokračovať späť do Maďarska.
Ak ťa táto rally zaujíma, mám pre teba dobrú správu. Po tom, čo sme boli na Dakare 2008 v Lisabone, nebudeme chýbať ani na štarte tejto rely. Spojíme príjemné s užitočným. Celú rely absolvujem v sprievode na novučičkej Honde XL 700 Transalp, a tak informácie hlavne o trojici našich jazdcov nájdeš každý deň aktuálne práve na motoride.sk. Zároveň to bude príležitosť na dlhodobejší test Transalpa v náročnejších podmienkach.
![]() |
Nová trasa |
![]() |
Pre porovnanie pôvodne plánovaná trasa |
Pridané: 09.04.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Ďalšia z Dakar Series Rally bude v Rusku, Kazachstane a Turkmenistane - Silk Way Rally 2009 - Awia
- Video: Rozhovor - Jaro Katriňák pred Rally Central Europe 2008 - Awia
- Prvá zo série Dakarských Rally už v apríli 2008 - Awia
- Rally Central Europe 2008: Demolačná etapa v Rumunsku, Katroš štvrtý! - Awia
- Rally Central Europe 2008: Po prvej etape Jaro Katriňák šiesty! - Awia
- Rally Central Europe 2008: Budapešť privítala jazdcov dažďom - Awia
- Rally Central Europe 2008: 3. etapa - Jaro Katriňák vyhral prvú špeciálku! - Awia
- Rally Central Europe 2008: 4. etapa - Na piesku kraľuje Despres, vo Veszpréme Katriňák! - Awia
- Rally Central Europe 2008: 7. etapa - Katroš potvrdzuje svoju dominanciu ďalším víťazstvom, celkovým víťazom Rally je však David Casteu - Awia
- Rally Central Europe 2008: 6. etapa - Nejasnosti pokračujú, Katriňákova penalizácia bola znížená - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: Testujeme Yamaha Ténéré 700 a 700 Rally 2025 v Maroku
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!