ISSN 1336-6491 | Online: 1421 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30260
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17850)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12410)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rally Central Europe mení trasu v Rumunsku kvoli množstvu snehu!

 Zdieľať

Pridané: 09.04.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Šport - Rally]

Práve sme dostali správu o zmene trasy prvej zo série dakarských rely, ktorá ma štartovať už nasledujúci víkend. A to kvôli snehu v Rumunsku.

Organizátori boli nútení zmeniť trasu rumunskej časti Rally Central Europe, ktorá štartuje 19. apríla, kvôli snehu v regióne Sovata. Po tom, ako strávili množstvo času a energie pri snahe očistiť cesty od snehu, sa A.S.O. rozhodlo zrušiť etapy naplánované okolo mesta Sovata z bezpečnostných dôvodov.

V Rumunskej časti sa teda budú jazdiť etapy okolo mesta Baia Mare. Pretekári sem dorazia v nedeľu večer 20. apríla, následne budú súťažiť v štyroch špeciálkach v pondelok a utorok a budú pokračovať späť do Maďarska.

Ak ťa táto rally zaujíma, mám pre teba dobrú správu. Po tom, čo sme boli na Dakare 2008 v Lisabone, nebudeme chýbať ani na štarte tejto rely. Spojíme príjemné s užitočným. Celú rely absolvujem v sprievode na novučičkej Honde XL 700 Transalp, a tak informácie hlavne o trojici našich jazdcov nájdeš každý deň aktuálne práve na motoride.sk. Zároveň to bude príležitosť na dlhodobejší test Transalpa v náročnejších podmienkach.

 Nová trasa
Nová trasa

 Pre porovnanie pôvodne plánovaná trasa
Pre porovnanie pôvodne plánovaná trasa

Pridané: 09.04.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »