Anketa:
Benefičná akcia - Motorkári deťom
ZdieľaťPridané: 06.03.2008 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Novinky - Oznam]
Motoklub Kraken CCC 999 v spolupráci s motoklubmi a firmami organizujú prvý ročník benefičnej zbierky, ktorej celý výťažok bude venovaný neziskovej organizácii Úsmev ako dar.
Táto daný výťažok rozdelí podľa potrieb. Organizácia musí použitie celej sumy vydokladovať. Akcia odštartovala 29. 2. 2008, ukončená bude 28. 6. 2008 o 12.00 na letnom zraze Kraken, kde bude oznámená konečná suma a zástupcom organizácie Úsmev ako dar bude verejne odovzdaný šek na uvedenú sumu.
Aby sme zabránili manipulácii s účtom, je tento účet určený len na vkladanie a len banka má právo peniaze previesť na účet organizácie a to dňom 30. 6. 2008. Jedná sa o terminovaný účet s obmedzením výberu a trvalým príkazom na konečný prevod v stanovený deň. V tomto zmysle je účet založený dnešným dňom v pobočke VÚB v Kútoch.
Mená darcov budeme pravidelne uverejňovať, vždy po obdržaní výpisu z VÚB. Motoklub Kraken vložil na začiatok sumu 3000 Sk.
![]() |
Súčasťou zbierky je aj benefičný koncert, ktorý sa uskutoční v dňoch 23. 5. - 24. 5. 2008 v areáli Motorestu u Janíčkov. Celá suma vyťažená zo vstupného a tomboly bude presunutá na účet v banke.
Touto cestou vyzývame motokluby, firmy, osoby a všetkých ľudí dobrej vôle ochotné pomôcť pri podpore celej tejto akcie. V prípade otázok alebo záujmu pomôcť, či už finančne alebo organizačne, prosím volajte 0908 778 367 - Steiny.
![]() |
Pridané: 06.03.2008 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!