Anketa:
Pozvánka na 8. Letný zraz 2008 & 1.Bikeweek KRAKEN
ZdieľaťPridané: 08.04.2008 Autor: Steinar
Čitatelia: 7698 [Novinky - Pozvánka]
Motoklub Kraken CCC 999 usporadúva v roku 2008 svoj 8. letný zraz na Záhorí. Tento rok sa však miesto konania presúva z Tomkov do areálu Motorestu u Janíčkov pri obci Kúty. V tomto roku bude zraz Krakenov trvať celý týždeň a pôjde o vlastne prvý Bikeweek na Slovensku.
V pondelok až piatok sa bude jazdiť po SR, ale i ČR a A. Večerné chvíle budú spestrené koncertmi, rockotékami a súťažami. Účastník ktorý absolvuje celý týždeň a prejde celú trasu, dostane certifikát "Iron Hams Slovakia", čo v jazyku nášho kmeňa znamená asi plechová riť Slovenska. Za 5 dní by sa malo najazdiť tohto roku spolu asi 2000 km. Sme iba začiatočníci, napr. obdobná organizácia v USA pod názvom Iron Butt Association organizuje akciu 11 000 míľ za 11 dní, takže máme čo dobiehať.
Program tradičného zrazu odštartuje v piatok podvečer koncertmi kapiel Nedráždiť, Motorhead rv., Horkýže Slíže, Red Devils Band a Atria. Sobotné dopoludnie bude pokračovať v klasickom štýle detských súťaží a veľkého výjazdu, ktorý v prípade pekného počka povedie z Janíčkov cez Kúty, Brodské, Gbely, Šaštín – Stráže, Borský Svätý Jur, Tomky, Studienka, Malacky, Veľké Leváre, Závod, Sekule a Janíčky (cca 100 km). Po návrate z výjazdu budú nasledovať dospelácke súťaže. Večer prídu na rad koncerty kapiel Kabát rv., Requiem, Karpina, Morčatá na Úteku a Rygol.
V prestávkach oči motorkárov pohladí striptíz, Kozí farma čo je obdoba Miss mokré tričko, alebo wrestling zelé, čo je zápas sporo oblečených dievčat v bazéne naplneného kapustou a olejom. Samozrejmosťou je aj tombola o motocykel a iné hodnotné ceny. Vyvrcholením ako obvykle bude spustenie pivovodu a nočný ohňostroj.
![]() |
Zrazový plagát |
Bikeweek po slovensky...
V rámci 8. letného zrazu Krakenov bude prvých päť dní venovaných predovšetkým hviezdicovým výjazdom z hniezda Krakenov na Janíčkoch. Každý deň medzi 08:00 - 09:00 môžu účastníci spoločne alebo samostatne, podľa vlastného uváženia, absolvovať dennú trasu, ku ktorej obdržia už v pondelok po zaplatení účastníckeho poplatku v hodnote 100 Sk podrobný plán cesty. V poplatku je zahrnutá cena účastníckeho odznaku a zabezpečenie odvozu motocyklu v prípade poruchy iba za náklady na PHM z ktoréhokoľvek miesta trasy.
Pri absolvovaní celého výjazdového týždňa účastník získa certifikát o účasti na akcii v danom roku spolu s visačkou ročníka, ktorá sa pripevňuje na účastnícky odznak. Takto po absolvovaní viacerých ročníkov vzniká z visačiek tzv. rebríček. Kontrola o skutočnom absolvovaní dennej trasy bude evidovaná ranným zápisom účastníka na štarte a kontrolným blokom z pokladne stanice PHM v najvzdialenejšom bode dennej trasy. Tento kontrolný blok odovzdá účastník pri návrate do cieľa na Janíčkoch. Trasy výjazdov sú už zverejnené na programových plagátoch tejto akcie.
![]() |
Program zrazu |
Motorkári deťom...
Súčasťou letného zrazu bude aj ukončenie dobročinnej akcie s názvom motorkári deťom. V sobotu popoludní odovzdáme zástupcovi organizácie Úsmev ako dar symbolický šek na celú vyzbieranú sumu.
Tak sa vidíme...
Pridané: 08.04.2008 Autor: Steinar Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Pozvánka: BURNIN´ RUBBER 12. Letný motozraz Kraken 2014
- Psisko jedno poslušné - Yamaha BT 1100 Bulldog
- 1. Benefičný koncert - Motorkári deťom
- 1. Záhorácka mikulášska jazda 8. 12. 2007

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!