Anketa:
Psisko jedno poslušné - Yamaha BT 1100 Bulldog
ZdieľaťPridané: 20.08.2008 Autor: Steinar
Čitatelia: 24417 [Vaše stroje - Moja motorka]
Viem, že článok o Yamahe BT 1100 Bulldog tu už bol, ale nedalo mi nepodeliť sa o svoje dojmy z tejto motorky.
Behom roka som vymenil 3 "veľké motorky" každá bola dobrá, ale tá ďalšia bola vždy lepšia, ale potom prišiel Bulldog....
Po babetách, pionieroch a simsone prišla na rad Jawka 350, motorka ktorú okúsil snáď každý... no veľa som na nej nepojazdil. kúpil som ju za pár korún, no v takom stave aj bola... po investíciách mi jeden večer preplo a rozhodol som sa českú jawku vymeniť za japonca. Moje nadšenie z časti ztlmilo obmedzenie vodičského preukazu a penazí. Po nie namáhavom vyberaní som sa obrátil na exčlena motoridu Silva, ktorý mi pomohol s dovozom prvého japonca. Bol to Suzuki LS650 Savage. Krásny zvuk jednovalca som po pol roku a skoro 8000km vymenil za Suzuki VZ 800 Marauder. A to hlavne kvôli veľkosti. Samozrejme ani Marauder nebol veľkosťou pre mňa tým pravým orechovým a tak prišlo na rad rozhodovanie čo ďalej? A potom som ho náhodou uvidel.
Motorka o ktorej som ani nevedel že existuje... Bulldog.
Po bádaní po internete som sa pevne rozhodol, že to bude práve tento krásavec. Motorku som doviezol z Čiech vo veľmi dobrom stave, no nie za práve najlepšie peniaze... No túha bola silnejšia a tak som tých pár tisíc navyše oproti psom na slovensku oželel... Dôvod bol jednoduchý.... prihlásenie motorky na 25kw papiere. Na cestu sme sa vybrali dodávkou, bez GPS do malej stratenej dedinky na Vysočine. Trocha sme sa potúlali po meste, keď sme hľadali banku v ktorej nám zamenia peniaze. No nakoniec sme k nemu prišli.. Bol krásny, stál tam medzi Fazermi, Hornetmi, Intrudermi.. bol proste iný, neopozeraný. Po naštartovaní toho kolosu sa mi zrýchlil tep. Ten zvuk, ten zvuk. Narýchlo podpísať kúpno-predajnú zmluvu a davaj s mašinou na vozík. cesta domov ubiehala rýchlejšie a hlavne pokojnejšie, keď som vedel, že už si ho veziem domov. Ešte ma čakala jedna pracovná cesta a domov som sa vracal až neskoro večer. Ráno prídem k mašinke, že ju preveziem, otočím kľúčom s veľkým očakávaním.... a nič..... nasledovalo rozobratie pol motorky, aby som zistil, že pre vymontovanie sviečok je treba dať dole len plastový kryt na valcoch...Vyčistil som sviečky, brnk a natočil... tá radosť... Sviečky som samozrejme vymenil za nové, vymenil som nový olej a filter, nahodil ŠPZ-ku z jawky (najazdil som na nej mimochodom asi 8000km..keby ma tak zastavili policajti) a davaj ho....
![]() |
Motor spoľahlivo poslúchal, na každé pootočenie plynu reagoval krásne, Vibrácie pod zadkom dali poznať, že pod zadkom pracuje dvojvalcové vé. To je niečo pre mňa. Po stlačení brzdy nasledovalo prekvapenie v podobe skvelého brzdného účinku. Motorka mi do rúk sadla ihneď. Skvele sedela v zákrutách, išla za plynom a v prípade núdze ma brzdy nenechali v štychu.
Takto sme si spolu pomaly súžili, no veľký test prišiel v júny. Nasledovala výmena prednej pneu a zadných platničiek a potom len bežná kontrola pred 2000 km trvajúcim Bikeweekom. Počas celej akcie motorka poslúchala, vzducháč nemal problémy ani v horúčavách, ani v daždi a bolo mu jedno či ideme 100km, alebo 300km. Pohodlnej jazde prispel najmä pohodlný posed na dobre vykrojenej sedačke a len malé vibrácie do stupačiek. Problém nebol ani s cestovaním v dvojici aj napriek mojim rozmerom :D a tak mi na cestách často robí spoločnosť aj priateľka. Pod sedlom sa nachádza celkom bohatý priestor pre náradie, sadu žiaroviek, zámok na kotúč a pavúka a ešte nejaké drobnosti. Jednou z výhod je aj takmer bezúdržbový kardan, ktorý pracuje spoľahlivo. Dizajn motocyklu je nezvyčajný, naked štýl s motorom z dragstara nedá neobzrieť sa za týmto kúskom. Spotreba sa pri kľudnej jazde pohybuje niekde okolo 4,5 - 5 litríkov, pri jazde vo dvoch svižným tempom som nameral 6,2 l / 100km.
![]() |
Psík má teraz najazdených necelých 14 00 km, jazdí krásne, no rodinné dôvody ma prinútili dať motorku do predaja... už teraz sa mi cnie.
Je milý, prítulný a poslúcha na slovo. Jeho dvojvalcové srdce bohužiaľ z rodinných dôvodov už nemôže poslušne tĺcť pre mňa. Hľadám mu preto nový domov. Bulldoček sa narodil v roku 2002 a do mojich rúk sa dostal s číslom 6700km na tachometri. Vedel som, že to bude ten pravý, no musím sa s ním rozlúčiť.
Motorka je určená predovšetkým pre kľudných jazdcov, ktorý nemôžu odolať vibráciam jedenásťkubíkového motora pod zadkom. Bulldog má v súčastnej dobe najazdených necelých 14 000 Km, počas ktorých dostával pravidelný servis. Okrem výmeny oleja a sviečok poslušne papá len benzín.
RIDE HARD & SAFELY
Pridané: 20.08.2008 Autor: Steinar Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha BT 1100 Bulldog 2002:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | BT 1100 Bulldog |
Rok: | 2002 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1063 ccm |
Max. výkon: | 65.9 k (48.5 kW) / 5500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 88.2 Nm / 4500 ot. |
Kompresný pomer: | 8.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 95.0 x 75.0 mm |
Rozvod: | OHC |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 113 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm |
Pneu vzadu: | 170/60-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 229.5 kg |
Výška sedla: | 812 mm |
Šírka: | 800 mm |
Svetlá výška: | 168 mm |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha BT 1100 Bulldog' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha BT 1100 Bulldog' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha BT 1100 Bulldog 2002' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha BT 1100 Bulldog' na www.google.com
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Pozvánka: BURNIN´ RUBBER 12. Letný motozraz Kraken 2014
- 1. Benefičný koncert - Motorkári deťom
- Pozvánka na 8. Letný zraz 2008 & 1.Bikeweek KRAKEN
- 1. Záhorácka mikulášska jazda 8. 12. 2007

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!