Anketa:
Recept ako prežiť netradične prázdniny
ZdieľaťPridané: 08.08.2008 Autor: Ivan Sklenár - ivanxr125l
Čitatelia: 13373 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
1800 km na Honde XR125L za 4 dni až na Balkán
Som študent Hotelovej akadémie v Nitre a počas školského roka sme preberali rôzne recepty a technologické postupy a tak sa mi počas prázdnin podarilo urobiť nový recept a chcel by som vám ho vyzradiť, lebo si myslím že stojí za to.
Čo k tomu potrebujeme:
- *motorku o objeme min. 125 ccm (najlepšie HONDU)
- 4 dni
- cca 300 €
- nejakého parťáka, partiu kamošov, alebo nejaké sprievodné vozidlo
- na zbalenie: kufor, tankvak, brašne, ruksak, spacák a stan
- Mapy, alebo GPS
- dávku dobrej nálady
- chuť poznávať
- túžba po dobrodružstve
A teraz ten postup (ako na to):
Motorku umyjeme, osušíme a vyleštíme. Ozdobíme kufrom, vakom, stanom a spacákom, dochutíme plnou nádržou benzínu.
Základ máme, pokračujeme ďalej: Pred cestou sa musíme poriadne vyspať aby sme mohli vyraziť čo najskôr kým ešte nieje také teplo a vyraziť za vytýčeným cieľom. Ja konkrétne odporúčam cestu ktorú som absoloval minulý týždeň. Trasa viedla cez Maďarsko – popri Balatóne až na Chorvátske hranice, ďalej Chorvátsky off-road až na Plitvické jazerá kde sú mimochodom perfektne vybavené kempy za prijateľnú cenu. Tu necháme prvú časť receptu v stane odležať do druhého dňa.
![]() |
Aj takto vypadajú Chorvátske cesty alebo Chorvátsky off-road |
![]() |
Plitvické jazerá |
Ráno pridáme poriadnu dávku zážitkov po návšteve Plitvických jazier a s úsmevom vyrazíme k túžobne očakávanému Jadranskému pobrežiu do mesta Rieka. Tu odporúčam všetko vychladiť v morskom kúpeli (podľa potreby) a znovu necháme odležať.
![]() |
Necháme vychladiť v morskom kúpeli(podľa potreby) |
Na ďalší deň pridáme nádhernú jazdu popri pobreží až do historického mesta Pula. Tu odporúčam zjemniť všetko návštevou Rímskeho kolosea a priľahlých pláží.
![]() |
Koloseum v centre Puly |
V nasledujúce ráno všetko dokonale premiešame a vydáme sa do Slovinského mesta Izola. Tu pridáme kempové korenie s názvom San Simon dochutené nočným životom a dobrotami z tamojšieho prístavu.
![]() |
Hotelový a kempingový komplex San Simon |
Toto všetko ešte zalejeme krásou Slovinských a Rakúskych hôr a môžeme podávať. Ja odporúčam chladené vzduchom mesiaca Júl.
Toto všetko pripravíme v nádobe od spoločnosti Motomaxx Nitra zástupcu spoločnosti HONDA.
Dobrú chuť vám želá ivanxr125l
Pridané: 08.08.2008 Autor: Ivan Sklenár - ivanxr125l Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Kemping s dušou cestovateľa - Pa Emer, Albánsko
- Rally Albania 2013 – ako som okúsil svet veľkej rally
- Video: Krátky film Albánsko 2012
- Sony Xperia Freestyle X Night 2012
- Video: Tam kde Európa končí, alebo ako bača pohnal svoje kozy na sever.
- Tam kde Európa končí, alebo ako bača pohnal svoje kozy na sever
- Tam a ešte kúsok ďalej alebo 3950 km na Honde XR125L

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!