Anketa:
Pozvánka: Staropramen Motofest Komoča + MEGARACE 2008
ZdieľaťPridané: 03.09.2008 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Bleskovky - Novinky]
A je tu ZNOVA už klasický štvordňový medzinárodný zraz pre motorkárov od motorkárov.
![]() |
Organizuje ho Intruders MC z Nových Zámkov a koná sa od 4.-7.9.2008 . Na OÁZA CAMPE budú pre Vás postavené 3 stage : rock, blues, disco. Sex, chlast, rock & roll je už skoro povinná výbava ....MOTOFEST bude okorenený tradične jazdami na štvorkolkách no a novinkou bude beach volleyball cup !!! Samozrejmosťou sú super stánky s občerstvením a predajom motovýstroje. Na večerné SHOW Miss Mokré Tričko Vás pozvývať ani nemusíme - to je už proste tradícia. TOMBOLA bude mať hlavnú cenu - motocykel KEEWAY !!! No ale hlavne tu bude moc a moc super hudby od výborných skupín ....
Počas motozrazu - VII.MOTOFEST - Staropramen sa znovu koná jednodňová akcia, ktorú zabezpečuje Motoklub FÉNIX z Nitry a je to už 3 ročník MEGARACE street-speed day . Akcia začína na Letisku pri Komoči už od 8,hod SÚŤAŽOU O NAJVÝKONNEJŠIU MOTORKU . Výsledky na motorovej brzde Vám poskytne firma FAST BIKES z Hlohovca. Hlavná časť akcie sa začne SPOLOČNÝM VÝJAZDOM z Oázy Campu a z Letiska výletom po okolí - viď. mapka výjazdu: a v medzizastávke na námestí v Nových Zámkoch bude prebiehať STREET a TRIAL MOTOSHOW v podaní dvoch maďarov - Szabó Ákos a Dér Gábor , tarého známeho DIXA so svojou JAWKOU , nitrianskych riderov STRANA a Tomáša Paulíčka s čerešničkou na torte Vladom Kothayom na trialovom stroji.
![]() |
Akcia pokračuje na letisku a je sprevádzaná adrenalínom z kaskadérskych kúskov na motorkách ako amatérov tak aj profíkov v STREETFIGHTER súťaži po ktorej budú odštartované tradičné ŠPRINTY všetkých kategórií motocyklov. Tešíme sa na všetkých priaznivcov jednej stopy.... a dúfame že ILKO bude mať pre nás super slnečné počasie...
Videopozvánka:
![]() |
Mapa výjazdu |
Pridané: 03.09.2008 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!