Anketa:
Kvalitná motonavigácia Garmin Zumo so zľavou 219 Eur iba pre členov Motoride Klubu!
ZdieľaťPridané: 30.03.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11450 [Novinky - Oznam]
Navigator.sk v spolupráci so serverom motoride.sk pripravil akciu pre členov Motoride Klubu, kde si môžete zakúpiť limitovaný počet zariadení Garmin Zumo 550 a ušetriť tak celkovo až 219 Eur!
Akcia je pripravená len pre registrovaných členov Motoride Klubu. Každý z vás má nárok zakúpiť si Zumo 550 + nuMaps Lifetime v cene 649.99 Eur. Štandardná koncová cena je 749.99 EUR bez nuMaps Lifetime. nuMaps Lifetime stojí štandardne 119.99,- EUR. Uvedené ceny sú vrátane DPH. Celkovo tak môžete ušetriť až 219 Eur!
Akcia je obmedzená počtom kusov na sklade.
![]() |
Akciová stránka je motoride.navigator.sk - objednávkový formulár sa zobrazí až po zadaní loginu a hesla na motoride.sk.
Viac o Garmin Zumo:
14.05.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16699 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Test GPS navigátora Garmin zūmo 550
Začiatkom roka sme predstavili novinku v satelitnej navigácii určenú pre motocyklistov od firmy Garmin - modely zūmo 500/550. Vyšší model z tejto série sme mali možnosť vyskúšať v redakčnom teste.
24.01.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14526 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Garmin zūmo 500 & 550 - GPS navigácia pre motocyklistov
Spoločnosť Garmin s potešením predstavuje celkom nový motocyklový navigátor určený nielen pre motocyklistov - zūmo. Garmin zūmo je prvý plne funkčný, nekompromisný GPS navigátor vytvorený exkluzívne pre motocyklistov.
Pridané: 30.03.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Zmeny v profile členov Motoride klubu - Awia
- Test: Navigácia Garmin zūmo 660 - 1. časť: Predstavenie a montáž - Awia
- Africa Twin - Spotkanie w Bieszczadach 30. 09 - 02. 10. 2005 - MaAT
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!