Anketa:
Na piesku v Borskom Mikuláši dominoval Štefan Svitko
ZdieľaťPridané: 29.03.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5120 [Šport - Enduro]
Aj v tomto roku sezóna odštartovala v Borskom Mikuláši. Hneď prvý štart v tejto sezóne sa omeškal o jednu hodinu, vďaka veľkému záujmu zo strany jazdcov, ktorí predĺžili preberanie motocyklov. 278 nadšencov sa zišlo pomerať si svoje sily po zimnej prestávke.
Organizátori objednali na sobotu krásne slnečné jarné počasie. Samotná trať neprešla výraznými zmenami. Profil trate nebol náročný, no jazdcom dal zabrať najmä všadeprítomný piesok. S týmito podmienkami sa najlepšie vysporiadal Števo Svitko, keď nenašiel v celom štartovom poli premožiteľa. Iba piati jazdci dokázali odjazdiť plný počet 11 kôl ako Svitko.
Po odchode Zdenka Cypriána z veteránov si víťazstvo vyjazdil Emil Čunderlík. V opačnej kategórii – dorast si zvykáme na nové víťazné mená. Tým dnešným sa stal Lukáš Rosina. Úctyhodnú jazdu predviedol Juraj Popovicz, ktorý aj napriek nevydarenému štartu vyhral kategóriu Hobby 125.
![]() |
Počas sobotňajšej časti preteku nebol potrebný zásah rýchlej zdravotnej pomoci. Až po dojazdení náročného preteku potreboval pomoc jeden z „hobíkov“, ktorému prišlo nevoľno z úplného vyčerpania.
V nedeľu to bolo v Borskom Mikuláši úplne o niečom inom ako v sobotu. Opačný smer, ale aj opačné počasie. Sobotňajšie slnko bolo iba zbožným prianím jazdcov, organizátorov a divákov.
Aj napriek nepríjemnému dažďu sa absolútnym víťazom stal Štefan Svitko nasledovaný Kapajčíkom, Haviarom a Novosadom.
Výsledky:
Dorast
1. L. Rosina /YAM/
2. M. Brečka /KTM/
3. M. Sombaty /KTM/
Hobby 125
1. J. Popovicz /HON/
2. J. Jurkeník /KTM/
3. M. Košík /KTM/
Hobby 250
1. M. Zahustel /KTM/
2. M. Konušík /KTM/
3. J. Kostelanský /KTM/
Hobby 4T
1. O. Vážny /KTM/
2. P. Jedinák /KTM/
3. Ľ. Fedor /HUS/
Jednolicenční
1. P. Šroler /YAM/
2. P. Pastorek /YAM/
3. D. Mach /HON/
MM SR Veterán
1. E. Čunderlík /KTM/
2. V. Hromádka /HON/
3. D. Čipka /KTM/
MM SR E1
1. M. Haviar /KTM/
2. M. Gottwald – CZE /HVA/
3. T. Hostinský /KTM/
MM SR E2
1. R. Kapajčík /KTM/
2. P. Baláž /KTM/
3. P. Trávniček – CZE /HVA/
MM SR E3
1. Š. Svitko /KTM/
2. Z. Gottwald - CZE/HVA/
3. Z. Novosad /GAS/
MM SR Junior
1. R. Kapajčík /KTM/
2. M Haviar /KTM/
3. T. Hostinský /KTM/
SP E1
1. L. Holub
2. D. Čipka /KTM/
3. J. Vichr /HON/
SP E2
1. L. Bolebruch /SUZ/
2. Z. Cyprián – CZE /KTM/
3. J. Marenčák /KTM/
SP E3
1. M. Krátky /KTM/
2. Š. Lacúch /KTM/
3. O. Liška /KTM/
Zdroj: Enduro Aktuál motoride
Pridané: 29.03.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!