Anketa:
CC trať Borský Mikuláš, Slovensko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
CC trať Borský Mikuláš
Články:
- Sezóna SMF 2016 odštartovala v Borskom Mikuláši - rekordný počet pretekárov na country crosse
- Enduro sezóna 2009 začína v Borskom Mikuláši
- Na piesku v Borskom Mikuláši dominoval Štefan Svitko
- Úvod sezóny 2012 SMF v countrycrosse v Borskom Mikuláši za účasti 293 jazdcov
- Pozvánka na 7. ročník MM SR CC Borský Mikuláš 23.-24.03.2013
- MM SR CC Borský Mikuláš 2013 – závod v rámci tréningu
- V Borskom Mikuláši 2008 po oba dni dominoval Svitko
- Sezóna SMF 2017 štartuje už tradične v Borskom Mikuláši
- MM SR Country cross Borský Mikuláš 2017
- MM SR enduro a country cross – Borský Mikuláš 2018
- Enduro a CountryCross 2019 zahájený tradične v Borskom Mikuláši
- Medzinárodné majstrovstvá SR v Endure – Borský Mikuláš 2020
- MM SR Enduro a country cross SMF 2023 – Enduro šprint Borský Mikuláš
Fotogaléria:
24.03.2016 - Redakcia

24.03.2016 - Redakcia

24.03.2013 - mikulec

24.03.2013 - mikulec

Detaily:
Krajina: | Slovensko |
Región: | Záhorie |
Typ: | Motokrosová trať |
Pridal: | Awia 24.03.2015 (10:59) |
Poloha: | N 48.634 E 17.176 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 13919 |
Povrch: | asfalt |
Adresa, Kontakt:
Kontaktné údaje Rallycross klub Borský Mikuláš
Adresa:
Rallycross klub Borský Mikuláš
Na výhone č.675
908 77 Borský Mikuláš
Rally cross klub pri Autoklube SR
Web: www.rallycrossbure.sk
Mobil: 0905 318 885, 0905 719 955
Organizovanie motoristických akcií amatérskeho hobby rallycrossu a iných spoločenských akcií.
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Chateau Villa Anna, Šaštín - Stráže, Slovensko | Penzión | 2.2 km Z |
2. | Bazilika Sedembolestnej Panny Márie, Šaštín-Stráže, Slovensko | Kostol | 2.5 km Z |
3. | Kemp Gazarka, Šaštín-Stráže, Slovensko | Kemping | 2.7 km Z |
4. | MX - Quad Šaštín-Stráže, Slovensko | Motokrosová trať | 2.9 km SZ |
5. | Tomky - autocamping, Slovensko | Kemping | 8.9 km JZ |
6. | Reštaurácia U VENDY, Gbely, Slovensko | Reštaurácia | 10.3 km SZ |
7. | Trasa Vojenské lesy Záhorie: Plavecký Mikuláš - Lakšárska Nová Ves, Slovensko | Trasa | 10.4 km JV |
8. | Unín krčma, Slovensko | Reštaurácia | 10.7 km S |
9. | Restauracia Erika v Studienke, Slovensko | Reštaurácia | 12.0 km J |
10. | Motel a motorest u Janíčkov, Kúty, Slovensko | Reštaurácia | 12.9 km Z |

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!