Anketa:
Eres Racing Cup 2009 - druhé kolo Hungaroring 17.6.2009
ZdieľaťPridané: 25.06.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 10961 [Šport - Cestné Motocykle]
Druhé kolo tohtoročného seriálu ERES Racing Cup organizovaného agentúrou Art racing sa jazdilo minulý týždeň na Hungaroringu.
Tréningov a pretekov sa popri pretekároch bodujúcich do Eres RC zúčastnilo aj viacero kvalitných nebodujúcich jazdcov, napr. László Tomor v kategórii do 600 ccm, do litrov sa zapojili Peter Jaroš, István Kupecký či bratia Tomáš a Lukáš Jasenskí. Lukáš po zlúčení kategórií štartoval s licenčnými 1000mi na šesťstovke.
![]() |
Hlavne vo voľných tréningoch bolo cítiť, že dosť pretekárov na Hungaroringu nie je až tak „doma“ ako na Pannonii, ale už v kvalifikáciách došlo k viditeľnému zrýchleniu. V šesťstovkách dosiahol najrýchlejší čas Simon Nytra - 2:02.743 s náskokom troch stotín sekundy pred nebodujúcim L.Tomorom, až tretí bol obhajca víťazstva z prvých pretekov Eres RC Zbyněk Čech. Ďalej nasledoval opäť nebodujúci Peter Schulz nasledovaný novou tvárou Eresu Martinom Oprendekom. Druhý rad na štarte doplnili ešte šiesty Martin Jarombek, siedmy Peter Dobranský a ôsmy Robo Pástor. Do pretekov sa v tejto triede kvalifikovalo 29 pretekárov.
![]() |
Pole position spomedzi pretekárov, sedlajúcich litrové stroje v spoločnej kategórii licenčných a bezlicenčných jazdcov bol podľa očakávania najrýchlejší Martin Čermák – 1:56.971, druhé miesto získal Tomáš Svitok štartujúci tentoraz na prenajatej Honde s objemom 1000 ccm. Aj zvyšné pozície prvého radu patrili licenčným zástupcom - tretí bol Zdeněk Brabec, štvrtý T. Jasenský. Nasledovali I.Kupecký, P.Jaroš a siedmu pozíciu na štarte obsadil prvý z bezlicenčných Pavel Majer. V závese za ním sa umiestnili Ján Fizel a Lukáš Jasenský, patriaci do skupiny nebodujúcej do Eres RC. Ako desiaty je vo výsledkoch Martin Hobza pred Branislavom Lopatkom.
![]() |
![]() |
V triede Rookie´s Cup obsadil pole Allan Hrivnák – 2:11.832 pred Petrom Futásom a Rastislavom Šelcom. Štvrté miesto patrilo víťazovi z Pannoniaringu Romanovi Kudlíkovi nasledovanému nebodujúcim Richardom Čajkovičom, Braňom Svrčekom, Michalom Vydrom a Jurajom Trebuľom.
Po štarte pretekov do 600 ccm sa vpredu okamžite oddelila dvojica Tomor – Čech a toto poradie sa už do cieľa nezmenilo. Hlavný súboj sa odohral o tretiu celkovú pozíciu a zároveň o druhú v Eres RC, keďže L.Tomor nebodoval. P.Dobranský, R.Pástor a Ľudovít Haňo si na trati nič nedarovali, o čom svedčia aj ich vyrovnané časy a nakoniec sa z druhého miesta za víťazným Z.Čechom radoval s odstupom 7 sekúnd P.Dobranský a po prvýkrát bol v rámci Eres RC na pódiu R.Pástor. Štvrtý spomedzi bodujúcich pretekárov Ľ.Haňo si pripísal najrýchlejší čas pretekov - 2:03.254, pokiaľ neberieme do úvahy 2:02.668 L. Tomora.
Preteky 1000 ccm začali únikom trojice Čermák - T.Jasenský - Svitok, keď hlavne Jasenský podával skvelý výkon, postupne sťahoval náskok M.Čermáka (1:56.606) a v cieli mu na víťazného „Čerma“ chýbalo 0,114 sekundy. Takisto Tomášove časy boli pozoruhodné, na slabšej motorke sa dokázal vyrovnať litrovým mašinám. T.Svitok od polovice pretekov mierne stratil a na tejto pozícii nakoniec aj finišoval. Z nelicenčných jazdcov bol najrýchlejší celkovo šiesty P.Majer, pred druhým M.Hobzom a tretím B.Lopatkom. Ten bojoval o pódium s R.Hlodákom a aj keď bol v cieli medzi nimi rozdiel šiestich sekúnd, počas pretekov medzi sebou urputne bojovali. Za zmienku stojí napríklad vynikajúci čas 2:02.320, ktorý dosiahol E.Cirák a skončil piaty medzi bezlicenčnými.
Víťaz kvalifikácie Rookies Cupu Allan Hrivnák aj v pretekoch začal výborne, od prvých metrov si vytváral odstup od zvyšku poľa, no v treťom kole ho zradila technika, presnejšie zoxidovaný kontakt na jeho Kawasaki a musel nedobrovoľne opustiť čelo pretekov. Slabou útechou mu bolo, že dokázal odjazdiť aspoň potrebný počet kôl a pripísal si tri body do hodnotenia Eres RC. Ešte väčšiu smolu mal Braňo Svrček, ktorému sa počas jazdy rozopla kombinéza a z bezpečnostných dôvodov ďalej nepokračoval. Druhé tohoročné víťazstvo teda zaznamenal R.Kudlík pred R.Šelcom a M.Vydrom. Došlo však k omylu a na Hungaroringu bol na treťom mieste vyhlásený nebodujúci R.Čajkovič, Michalovi bol preto dodatočne opravený počet bodov a dočká sa aj svojho zaslúženého pódia - na najbližšom podujatí Eres RC.
Na záver môžeme s radosťou skonštatovať, že popri naozaj vydarenom počasí sme zaznamenali minimálny počet pádov, všetky sa dali zaradiť do kategórie ľahkých a celý súťažný deň sa inak odvíjal v celkovo pohovej atmosfére. Zároveň by sme vás radi srdečne pozvali na tretie kolo Eres Racing Cupu, ktoré sa bude konať na Pannoniaringu v stredu 1.7.2009.
Kompletné výsledky nájdeš na www.artracing.eu
![]() |
Trieda do 600 ccm Zľava 2.miesto P. Dobranský v strede 1. miesto Zbyňek Čech v pravo 3. miesto Róbert Pástor |
![]() |
Trieda Rookie´s CUP - vľavo 2. miesto Rastislav Šelc, v strede Roman Kudlík prvý a vpravo Richard Čajkovič tretí |
![]() |
Trieda nad 600 ccm BEZ LICENCIE - vľavo 2. miesto Martin Hobza, 1. miesto Pavel Majer, vpravo 3. miesto Branislav Lopatka |
![]() |
Trieda nad 600 ccm S LICENCIOU - vľavo 2. miesto Tomáš Jasenský, vstrede víťaz Martin Čermák, vpravo 3. miesto Tomáš Svitok |
Pridané: 25.06.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Eres Racing Cup + VOĽNÉ JAZDY na okruhu už 17.6.2009! - Redakcia
- Nový slovenský tím ERES-Racing sa na prvom podujatí predstavil v dobrom svetle - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!