Anketa:
Honda CBF 600 S - Motorka pre každého
ZdieľaťPridané: 09.08.2009 Autor: Kyso
Čitatelia: 27144 [Vaše stroje - Moja motorka]
Keďže články, ktoré som si prečítal tu na motoride mi dosť pomohli s výberom motorky, ale aj zahnali nudu keď som cez zimu nemal čo robiť, tak som sa rozhodol prispieť aj ja.
Asi ako každý aj ja som sa od svojich 15-tich stretával s malými motorkami ako napríklad pionier, stela, babeta atď. Minulý rok, keďže som už dlho nejazdil a aj nebolo dostatok dukátov, som si kúpil nového 250-kového ryžojeda.
![]() |
čínska pomsta |
Nebol to žiadny zázrak, ale na to vozenie nie len po meste mi to stačilo. Keď som ho predal, tak som pomaličky začal skúmať čo by som si na jar kúpil. Prečítal som neskutočne veľa článkov a kamaráti sa mi už smiali keď som za nimi prišiel zas s iným typom motorky, ktorý si kúpim. Na koniec padlo rozhodnutie na Hondu CBF 600 S, bola jedným z mojich favoritov.
![]() |
CBF 600 S |
Pre mňa postačujúci výkon 76hp, predný štít ktorý pri mojich 188cm úplne postačuje, super posed a samozrejme najdostupnejšia cenovo keďže som chcel novú. Prvé čo ma na tej motorke prekvapilo bol výfuk. Po naštartovaní začne krásne "bublotať" aj keď to nie je žiadny laďák, krásna zvuková kulisa sa ale rozplynie pri cca 50 km/h.
![]() |
Slušný sound |
Ďalším plusom je podla mňa sprevodovanie, rýchlostné stupne tam idú ľahko a 6-tka ťahá čisto od spodu až nad 200 km/h. Brzdy som vďaka bohu ešte nemusel potrápiť, ale zatiaľ som zabrzdil vždy keď som stlačil tú striebornú páčku pri pravej ruke :-)))
Podla mňa táto motorka dokáže ponúknuť každému niečo. Ja osobne som nechcel nič agresívne, skôr niečo všestranné do mesta aj mimo a teraz to rozhodne neľutujem.
Prvé kilometre som si užíval a zároveň sa zoznamoval a skúšal čo si môžem dovoliť. Jediná vec, ktorá mi trošku vadí je voda, ktorá rovno strieka na nohy od predného kolesa keď je daždivo, ale to sa dá vyriešiť dobrou motoobuvou a nohavicami alebo nejazdiť keď prší :-)
Zatiaľ mám najazdené len niečo okolo 1500 km, ale každým dňom som spokojnejší, tak dúfam, že ma čakajú len krásne zákruty, do ktorých si s ŇOU budem líhať a veľa šťastných kilometrov.
![]() |
CBF 600S |
![]() |
CBF 600S |
![]() |
CBF 600S |
Pridané: 09.08.2009 Autor: Kyso Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda CBF 600S 2008:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CBF 600S |
Rok: | 2008 |
Novinka: | NOVINKA 2008 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 599.3 ccm |
Max. výkon: | 77.5 k (57.0 kW) / 10500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 59 Nm / 8250 ot. |
Kompresný pomer: | 11,6 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 42.5mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 125 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 217 kg |
Výška sedla: | 785 mm |
Rázvor: | 1490 mm |
Dĺžka: | 2160 mm |
Šírka: | 765 mm |
Výška: | 1240 mm |
Svetlá výška: | 130 mm |
Objem nádrže: | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 272 km |
Poznámka: | |
Cena k 1. 9. 2009: 6490 € s DPH (195 517 Sk). |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda CBF 600S' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda CBF 600S' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda CBF 600S 2008' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda CBF 600S' na www.google.com
Súvisiace články:
- Dvojtest Honda CBF 600 - jedna trochu zahalená, druhá naostro nahá - Beal
- Honda CBF600S (2004) alebo ako sa z nemotorkára motorkár stal - macimir
- Honda XL 600 RM - xpass
- Honda CBF 600 SA 2008 - matax

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!