Anketa:
SuperDRIVE má školu šmyku pre motorkárov – jedinú v SR
ZdieľaťPridané: 14.07.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 11869 [Novinky - Pozvánka]
Značka SuperDRIVE od leta 2009 ako jediná v SR ponúka školu bezpečnej jazdy i pre najrizikovejších a prakticky najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky, pre motorkárov. Nová divízia školy šmyku SuperDRIVE Moto sa zameriava na jednostopé motorové vozidlá, teda motorky.
Po niekoľkomesačnej príprave spustila SD Moto svoje aktivity začiatkom leta 2009. Kurzy školy bezpečnej jazdy pre motorkárov prebiehajú na viacerých miestach, ktoré určuje náročnosť kurzu. Základný kurz pre motorkárov začiatočníkov prebieha v známom areáli Driving Camp v Pachfurthe – len 33 km z BA.
![]() |
SuperDRIVE Moto je súbor teoretickej a praktickej prípravy zameranej na jednostopé vozidlá. Prináša skvelú príležitosť ako sa zlepšiť v ovládaní stroja pre začiatočníkov, mierne pokročilých i skúsených jazdcov. V prvom rade sú kurzy zamerané na zvýšenie úrovne bezpečnosti motorkárov na cestách a lepšie poznanie ovládania a techniky svojho stroja. Pozornosť kurzov sa upriamuje i na chyby jazdcov, ktoré často robia a ani o nich nevedia. Aktuálne sú k dispozícii tri rôzne úrovne kurzov:
- začiatočník
- pokročilý
- osobný tréning
![]() |
SuperDRIVE Moto však pre rok 2010 chystá ďalšie dve úrovne:
- okruhovú školu
- tréning pre profesionálov
Napriek faktu, že kurzy pre motorkárov budú sezónnou záležitosťou, vytvoriť samostatnú divíziu SuperDRIVE Moto má svoj význam. Špecialisti na kurzy pre jednostopé vozidlá mimo motorkovej sezóny pracujú na svojom zdokonaľovaní hlavne v oblasti teoretickej prípravy a tiež vypomáhajú ako inštruktori i v klasickej automobilovej škole šmyku. Azda každému je jasné, že drvivá väčšina jazdcov sú po celý rok zároveň i vodičmi.
![]() |
Kurz SuperDRIVE Moto prebieha veľmi podobne ako ostatné kurzy vodičov. Začína interaktívnou rannou, asi 2h teoretickou časťou, následne pokračuje obedom. Po ňom prichádzajú na rad praktické jazdy na špeciálne pripravených dráhach. Počet jazdcov v kurze, ktorého cena je 167 €, je stanovený na 10 – 12.
Pre špecifickejšie potreby a informácie pre motorkárov SuperDRIVE navyše vytvorila pre novú divíziu MOTO i samostatnú sekciu v rámci stránky www.superdrive.sk Do konca motorkárskej sezóny 2009 je v pláne uskutočniť ešte minimálne 5 kurzov. Počiatočné skúsenosti naznačujú, že o tento druh výučby pre motorkárov bude naozaj záujem.
SuperDRIVE – Bezpečne do cieľa. Ste predsa to najcennejšie čo máte.
Viac informácii o kurzoch školy šmyku a rozsahu výučby nájdete na web stránke www.superdrive.sk.
Pridané: 14.07.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!