Anketa:
AIRHAWK - zbohom boľavým zadkom
ZdieľaťPridané: 16.09.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 29122 [Novinky - PR článok]
Určite ste už aspoň raz v živote zliezali z motorky s boľavým zadkom. Stovky kilometrov a hodiny za riadidlami to niekedy dokážu urobiť. Vymýšľať polohu aby vás čo najmenej bolel zadok je zbytočné. AIRHAWK je riešením.
Niektorí z nás to proste len predýchajú a týždeň po takomto ťahu na motorku ani nepozrú, niekto sa začne zamýšľať nad gelovým sedlom, ktoré dovoľuje prejsť väčší počet kilometrov bez bolestí. Teraz je však na Slovensku nová vecička na báze vzduchových vankúšov.
![]() |
Vzduchový vankúš |
Podľa priloženého letáku sa okrem iného dozvedáme najmä to, že táto vecička dokáže jazdu spríjemniť ešte na dlhší čas ako gelové sedlo ako jazdcovi tak aj spolujazdcovi.
AIRHAWK sa predáva v troch veľkostiach large, medium, small, takže si na to svoje sedlo napasujete tú správnu veľkosť. Textilný obal "nafukovačky" je zo spodnej strany pogumovaný, čím sa zabraňuje jeho posúvaniu na sedle.
![]() |
Nafukovací a výpustný ventil |
Ako to funguje?
Rozopnete zips na zadnej strane textilného poťahu. Pod ním sa skrýva ventil, pomocou ktorého veľmi jednoducho nafúkate vzduchový vankúš ústami. Po nafúknutí ventil zakrútite, aby vzduch neunikal von. V krabici spolu s vankúšom nájdete aj sadu dvoch gumených popruhov. Pomocou nich uchytíte AIRHAWK popod sedlo. Je to jednoduché a veľmi rýchle. Pokiaľ sa vám po nasadnutí na vankúš zdá, že ste ho príliš nafúkali, povolíte ventil čím si naregulujete vami požadovanú tvrdosť.
Potom už len zazipsovať poťah a čakajú vás tisícky kilometrov pohodlnej jazdy.
![]() |
Najväčšia a najmenšia veľkosť |
Najmenší rozmer je obdĺžnikového tvaru a vďaka tomu sa hodí aj na úzke lavice endúr či tvrdé sedlá superšportov, na ktorých spolujazdci nikdy nemali na ružiach ustlané. Pri troške zručnosti si môžete vzduchový vankúš všiť priamo do sedla.
Výhradným dovozcom pre Slovensko je predajňa Tatramoto vo Svite, kde si môžete AIRHAWK pozrieť a samozrejme aj kúpiť za sumu 109 €.
![]() |
Už na motorke |
motoride.sk test AirHawk:
AirHawk pre vás otestoval aj Tomáš Hajduch - Awia na svojej ceste na Kawasaki KLX 250 za polárny kruh: Live: Little big adventure - alebo potulky za polárnym kruhom na Kawasaki KLX 250. KLX je rozhodne motorka, ktorá nie je vybavená pohodlným sedlom a Awia na nej prešiel spolu 8000 km. Ako sa AirHawk osvedčil sa s vami určite čoskoro podelí...
Video:
Predajca
Tatramoto Svit
www.tatramoto.sk
Pridané: 16.09.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!