Anketa:
Dva európske body z Brna pre Tomáša Svitka
ZdieľaťPridané: 06.08.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2226 [Šport - Cestné Motocykle]
Počas posledného júlového víkendu sa na Masarykovom okruhu v Brne konali Majstrovstvá sveta Superbikov a Supersportov a k tomu pridružených tried, kde v pretekoch Majstrovstiev Európy triedy Superstock 600 štartoval aj slovenský pretekár Tomáš Svitok.
Pre toto podujatie mu prvotriedne zázemie poskytol tím Intermoto Czech.
Dva voľné tréningy a kvalifikácia čakali na Tomáša pred samotnými pretekmi a za tento čas sa pracovalo predovšetkým na správnom nastavení motocykla. Záver kvalifikácie nášmu pretekárovi pre dážď, ktorý sa spustil nad Masarykovým okruhom, nevyšiel a pre štart to pretekov to znamenalo nie veľmi dobrú 15. pozíciu.
![]() |
Po štarte sa Tomáš dostal do šesťčlennej skupiny bojujúcej o desiate miesto, kde bol po skvelom súboji v cieli odmávnutý na 14. mieste a získal tak dva body do európskeho šampionátu.
Tomáš Svitok: "Tréningy sa pre nás začali pozitívne, jedenáste miesto a čas 2:10,1 ma napĺňali optimizmom pred kvalifikáciou, žiaľ, práve tá mi nevyšla podľa predstáv. Keďže som mal vo voľných tréningoch problém s priľnavosťou zadnej pneumatiky, tak sme do kvalifikácie dali nové nastavenie, ktoré bolo lepšie a pracovali sme na jeho doladení spolu so zástupcom Öhlins Andreani. Hoci sa nám to podarilo, počas kvalifikácie začalo pršať a ja som nestihol zajazdiť rýchle kolo. 15. miesto bolo preto pre mňa sklamaním. Preteky boli perfektné, aj keď ma mrzí, že som skončil až na 14. mieste. Boli to však veľmi tvrdé preteky. Do posledného kola, kde som vchádzal dvanásty, sa poradie vymenilo aspoň trikrát a aj keď som skončil štrnásty, tak som si tieto preteky užíval a naučil som sa veľa nového. Chcem sa poďakovať tímu Intermoto Czech za poskytnuté zázemie, veľmi si to vážim a verím, že do konca sezóny ešte dosiahnem dobré umiestnenia."
Text: Richard Karnok
Pridané: 06.08.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!