ISSN 1336-6491 | Online: 3540 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29837
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rally Dakar ročník 1994 - cesta tam a späť

 Zdieľať

Pridané: 23.11.2009 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 11046 [História]

Krôčik po krôčiku rally Dakar znovu obnovovala svoju povesť. Počet súťažiacich začal znova narastať a rally sa dočkala návratu Reneho Metgeho medzi nákladiaky.

Seriál článkov - História Rally Dakar:

Gilber Sabine a jeho team odišiel. Rally Dakar teraz patrila pod Amaury Sport Organization (A.S.O). Trasa bola zostavená Fenouilom, "boss" Dakaru. Pretek bol v podstate Paríž-Dakar-Paríž. Nápad to bol atraktívny, ale pretek nebol príliš náročný. Autá vyhral Pierre Lartigue na Citroene ZX. Kategóriu motocyklov vyhral Edi Orioli na Cagive.

 trasa rally 1994
trasa rally 1994

  • Štart: 28. December 1993 Paríž
  • Cieľ: 16. Január 1994 Paríž (Eurodisney)
  • Deň odpočinku: 6. Január 1993 Dakar (Senegal)
  • Dĺžka rally: 13.379 km
  • Dĺžka meraných úsekov: 4.446 km
  • Prejdené krajiny: Francúzsko, Španielsko, Maroko, Mauretánia, Senegal

Na štarte 220 strojov:

  • 96 motoriek
  • 96 áut
  • 28 nákladiakov

V cieli 114 strojov:

  • 47 motoriek
  • 57 áut
  • 10 nákladiakov

Zaujímavosti:

  • Prvý rok rally Dakar pod vedením A.S.O.
  • Ari a Stephane sú mimo. Tieto veľké mená Dakaru chýbajú: Ari Vatanen (sezóna vo WRC) a Stephane Peterhansel (Yamaha sa nezúčastnila rally pre problémy s novými pravidlami)
  • Najstarší pretekár na rally Herbert Scheck oslavuje svoje 61. narodeniny.
  • Cesta viedla tam a spať. Paríž-Dakar-Paríž.

Trasa:

  • Prológ : Chailley
  • 1. etapa : Paris - Bordeaux
  • 2. etapa : Grenade – Rabat (615 km)
  • 3. etapa : Rabat – Agadir (655 km z toho 148 meraných)
  • 4. etapa : Agadir – Tan Tan (558 km z toho 255 meraných)
  • 5. etapa : Tan Tan – Dakhla (953 km z toho 693 meraných)
  • 6. etapa : Dakhla – Nouhadibou (570 km z toho 415 meraných)
  • 7. etapa : Nouhadibou – Nouakchott (485 km z toho 460 meraných)
  • 8. etapa : Nouakchott – Dakar (476 km z toho 181 meraných)
  • Deň odpočinku v Dakare
  • 9. etapa : Dakar – Boutilimit (566 km z toho 170 meraných)
  • 10. etapa : Boutilimit – Atar (491 km z toho 457 meraných)
  • 11. etapa : Atar – Nouhadibou (680 km z toho 630 meraných)
  • 12. etapa : Nouhadibou – Bir Amzarane
  • 13. etapa : Bir Amzarane – Tan Tan (702 km z toho 625 meraných)
  • 14. etapa : Ourzazate – Melila (913 km z toho 138 meraných)
  • 15. etapa : Motril – Château Lastours (1230 km z toho 73 meraných)
  • 16. etapa : Château Lastours – Eurodisney

Top10

Motorky

1.ORIOLICAGIVAIta
2.ARCARONSCAGIVAEsp
3.MEONIHONDAIta
4.CAVANDOLIKTMIta
5.SIREYJOLCAGIVAFra
6.ANTONYCAGIVAFra
7.MALETTIKAWASAKIIta
8.CASTERABMWFra
9.BRIAISCAGIVAFra
10.RIBAKAWASAKIEsp

Autá

1.LARTIGUE/PERINCITROENFra
2.AURIOL/PICARDCITROENFra
3.WAMBERGUE/COTBOURGOFra
4.MASUOKA/SCHULTZMITSUBISHIJap
5.GERMANETTI/RENISSANIta
6.LOPRAIS/STACHTATRATch
7.RIVIERE/MONNEtBOURGOFra
8.VISMARASSANGYIta
9.DALMAU/JOFMERCEDESEsp
10.TEN HARKEL/VAMITSUBISHIHol

Nákladiaky

1.LOPRAIS/STACHTATRATch
2.SUGAWARA/SHIBHINOJap
3.MARVY/PONS/DUPERLINFra
4.KIES/TIJSTERMANGINAFHol
5.BAUERLE/SALVAMERCEDESAll
6.METGE/SERRE/DPERLINFra
7.KAKET/BARTHOLMERCEDESBel
8.SAUMET/IRISSOSCANIAFra
9.AUBEL/DUBOISRENAULTFra
10.BIRBES/PALLADMERCEDESIta

Video

zdroj:www.dakar.com

Pridané: 23.11.2009 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - História Rally Dakar:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »