Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1958 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29881
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17652)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12229)
Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (26)  [Verzia pre tlač] Tlač

2010 Aprilia RSV4 R - s lacnejším podvozkom a cenou Japonca

 Zdieľať

Pridané: 25.09.2009 Autor: Varan
Čitatelia: 8840 [Bleskovky - Novinky]

Nikdy nebolo tajomstvom, že Aprilia bude ponúkať 2 verzie modelu RSV4. Čakanie na lacnejšiu verziu modelu RSV4 Factory už definitívne skončilo. Prichádza RSV4 R. Je potešujúce, že RSV4 R nestráca ohromujúci dizajn a predovšetkým výkon drahšej verzie RSV4 Factory.

 2010 Aprilia RSV4 R
2010 Aprilia RSV4 R

Lacnejšia verzia RSV4 R bude vybavená V4 motorom s uhlom zovretia valcov 65° produkujúcim 180 koní, teda rovnakým ako na RSV4 Factory. Avšak ten bude ťahať nejaké to kilo naviac (ktoré aj tak nikto neucíti), pretože niektoré karbónové a horčíkové diely sú nahradené plastom a hliníkom. RSV4 R nestráca elektronicky ovládanú plynovú rukoväť ride-by-wire a voliteľný výkonový režim. Na výber máte z troch módov, a to Race, ktorý dodáva plných 180 koní a 115 Nm, Sport s rovnakým výkonom, ale obmedzeným krútiacim momentom na prvých troch kvaltoch, alebo Road produkujúci "iba" 140 koní a obmedzený krútiaci moment na všetkých šiestich kvaltoch.

 2010 Aprilia RSV4 R
2010 Aprilia RSV4 R

Najviac zmien sa udialo na podvozoku, ktorý neponúka nastavenie sklonu hlavy riadenia, výšku zadného kyvného ramena, či pozíciu motora v ráme. Tu môžu trúchliť akurát pretekári, no myslím si, že drvivá väčšina majiteľov túto vymoženosť aj tak nikdy nevyužila. Taktiež tu nebudú použité kované ráfy, ale bežné zliatinové.

 2010 Aprilia RSV4 R
2010 Aprilia RSV4 R

Zatiaľ čo verzia Factory ponúka tlmenie Öhlins, verzia R je osadená lacnejším tlmením, konkrétne 43 mm USD vidlicu Showa vpredu a tlmič Sachs vzadu - obe plne nastaviteľné. Aj keď ide o lacnejšie komponenty, ako je Öhlins, stále je to viac ako u japonskej konkurencie.

 2010 Aprilia RSV4 R
2010 Aprilia RSV4 R

Všetky úpravy sú vykonané pre zníženie ceny, ktorá by mala byť kľúčom k úspechu RSV4 R na trhu. Cena RSV4 Factory bude blízko Ducati 1198S, zatiaľ čo RSV4 R bude cenou konkurovať japonským superšportom a novej BMW S1000RR.

 2010 Aprilia RSV4 R
2010 Aprilia RSV4 R

Oficiálne má byť predstavená 25. septembra na okruhu v Imole, kde sa tento víkend konajú preteky WSBK.

 2010 Aprilia RSV4 R
2010 Aprilia RSV4 R

 2010 Aprilia RSV4 R
2010 Aprilia RSV4 R

Zdroj: hellforleathermagazine.com

Pridané: 25.09.2009 Autor: Varan Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (26)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »