ISSN 1336-6491 | Online: 1351 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30247
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17843)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12404)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Uplnynulý víkend Tomáša Svitka a Jakuba Jantulíka

 Zdieľať

Pridané: 07.10.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2268 [Šport - Cestné Motocykle]

Motocyklový pretekár Tomáš Svitok má za sebou ďalšie vystúpenie s talianskym tímom Union Bike Gimotorsports v pretekoch Svetového pohára triedy Superstock 1000, ktoré sa cez víkend konali na francúzskom okruhu Magny Cours.

Tentoraz nebolo oproti uplynulým podujatiam ani daždivé počasie a ani špinavá trať, a tak si náš pretekár mohol užiť celý víkend tak ako sa patrí. S každým tréningom Tomáš zrýchľoval a aj keď musel spolu s tímom riešiť technické problémy, nakoniec to bolo jeho najlepšie vystúpenie v seriáli , keď dokázal podstatne znížiť stratu na najrýchlejších pretekárov a potvrdil tak svoj výkonnostný progres. V cieli nedeľných pretekov bol na 25. mieste.

Tomáš Svitok: ,,Konečne nám vyšiel piatok, mohol som jazdiť a tých 45 minút voľného tréningu sa mi poriadne hodilo. Ešte pred jazdou sme v tíme prebrali každú zákrutu pre mňa neznámeho okruhu a šlo sa trénovať. Okruh je to krásny, ale veľmi náročný a preto som cítil, že sa na ňom môžem aj veľa naučiť. V piatok sme museli riešiť problém s prevodovkou, vyskakovali mi prvý a tretí rýchlostný stupeň a podobný problém mal aj môj tímový kolega. V sobotu, v druhom voľnom tréningu, sme riešili len drobný problém s brzdovými platničkami, inak sme dolaďovali podvozok pre poobednú kvalifikáciu. V závere som mal ľahký pád, na ktorý doplatil motocykel a pred kvalifikáciou sme radšej vymenili motor. Tam som mal trochu problém s priľnavosťou pneumatiky a pre preteky som si vyjazdil 32. štartovú pozíciu. V nedeľu sa mi podarilo dobre odštartovať a postupoval som cez niekoľkých súperov dopredu. Po predbehnutí Taliana Vivarelliho som sa už nemal kam ponáhľať, mal som už veľkú stratu, ale aj sedemsekundový náskok, a tak som s istotou dojazdil na 25. mieste. V tíme vyjadrili s mojím výkonom a časom, ktorý som zašiel, veľkú spokojnosť a teraz záleží už len na sponzoroch, či sa nám podarí zúčastniť sa aj posledného podujatia v portugalskom Portimau."

Jantulíkovi sa darilo aj v Estorile

Slovenský motocyklový pretekár Jakub Jantulík má za sebou druhé vystúpenie s voľnou kartou na Majstrovstvách sveta cestných motocyklov v triede 125 ccm a hoci štartoval v portugalskom Estorile po prvýkrát, dokázal sa úspešne popasovať s nástrahami jedného z najnáročnejších okruhov svetového šampionátu.

Pred mesiacom v talianskom Misane mal náš 15-ročný pretekár výhodu v tom, že tamojší okruh už poznal, no v Estorile začínal celkom od začiatku. Vo voľných tréningoch sa preto snažil čo najlepšie zoznámiť s traťou a popri tom zlepšovať časy na kolo. V sobotnej kvalifikácii po technických problémoch obsadil 33. miesto, v nedeľu dokázal v pretekoch po slabšom úvode postupne zrýchliť a v cieli mu patrilo 21. miesto.

 Jakub Jantulík
Jakub Jantulík

Jakub Jantulík: ,,Okruh v Estorile je veľmi náročný, ale skvelý a páčil sa mi omnoho viac ako ten v Misane. Žiaľ, v kvalifikácii som mal technický problém, keď motor nedokázal točiť viac ako 13 tisíc otáčok a po odstránení problému som už nestihol zajazdiť rýchlejší čas. Štartoval som preto až z posledného radu, navyše v úvode pretekov som mal opäť problém s motorom. Motocykel sa však po chvíli našťastie chytil a mohol som postupovať dopredu. Dostal som sa cez niekoľkých súperov, ďalej to však nešlo, ostatní už mali väčší odstup, a tak som zvolil jazdu na istotu. S výsledkom som spokojný, okruh som predtým nepoznal a aj cez malé problémy sme to nakoniec dotiahli do úspešného konca. Chcem preto poďakovať mechanikom a takisto svojim rodičom a verím, že som im a aj svojim fanúšikom týmto výsledkom urobil radosť."

Pridané: 07.10.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »