Anketa:
Nová Honda VFR1200F na Slovensku!
ZdieľaťPridané: 21.01.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7827 [Bleskovky - Novinky]
Jednoznačne najočakávanejšia a najdiskutovanejšia novinka roka 2010, športovo-turistická VFR1200F, príde o niekoľko dní do slovenských showroomov.
![]() |
Honda VFR1200F |
Prvé kusy tohto modelu sa objavia vo štvrtok 28. 1. 2010 ráno u troch slovenských dílerov Honda:
- Omnia Motors, Tomášikova 30, Bratislava
- Motor-Car, Tuhovská 5, Bratislava
- motomaxx, Komárňanská cesta 78, Nové Zámky
Každý z týchto predajcov vám novú VFR1200F rád predvedie.
![]() |
Honda VFR1200F |
![]() |
Honda VFR1200F |
Len pripomenieme, že cena VFR1200F je pre slovenský trh stanovená na 14 090 €. Model má úplne nový vidlicový štvorvalec s rozovretím 76 stupňov, rozvodmi Unicam, výkonom 172 koní, krútiakom 129 Nm (ktorého 40 % je k dispozícii už pri 4000 otáčkach!) a s antihoppingovou spojkou. Od leta bude v ponuke aj verzia s revolučnou dvojitou spojkou, ktorá dovoľuje automatické alebo ručné sekvenčné radenie stupňov.
Informácie o VFR prenikali na verejnosť už dlhšie, ale prvé reálne vyzerajúce fotky sa objavili až v polovici minulého roka, nasledované ďalšími špionážnymi zábermi pri fotografovaní katalógu. Neskôr prišli prvé informácie o motore a dvojitej spojke, a až v októbri predstavila Honda tento model oficiálne a potvrdila meno VFR1200F.
![]() |
Honda VFR1200F |
![]() |
Honda VFR1200F |
![]() |
Honda VFR1200F |
Pridané: 21.01.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda VFR1200F 2010:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | VFR1200F |
Rok: | 2010 |
Novinka: | NOVINKA 2010 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | V4 (4T) |
Objem: | 1237 ccm |
Max. výkon: | 172.7 k (127.0 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 129 Nm / 8750 ot. |
Kompresný pomer: | 12:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81 x 60mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | Unicam (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 43 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 6 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 ZR17MC (75W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 267 kg |
Výška sedla: | 815 mm |
Rázvor: | 1545 mm |
Dĺžka: | 2250 mm |
Šírka: | 886 mm |
Výška: | 1220 mm |
Svetlá výška: | 125 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda VFR1200F' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda VFR1200F' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda VFR1200F 2010' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda VFR1200F' na www.google.com
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!