Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1786 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29797
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17612)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)
Hodnotenie: (23 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (51)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda predstavuje dvojitú spojku - a hovorí o veľkej VFR

 Zdieľať

Pridané: 08.09.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 12963 [Bleskovky - Novinky]

Len pred niekoľkými minútami Honda zverejnila infošky o vecičke v motocykloch nevídanej - dvojitej spojke. Tá bude v novom V4 motore. Čo je prekvapujúce, v texte sa spomína aj nová VFR.

Honda doteraz tento nový model nazývala iba V4, ale tu sa hovorí konkrétne o novej VFR ako o novom veľkoobjemovom športovom motocykli, ktorý má byť uvedený na trh v budúcom roku. Na obrázku vidno nový V4 motor, pričom výstupný hriadeľ je rovnobežne s pozdĺžnou osou motocykla, čo dáva tušiť použitie kardanového hriadeľa (niečo sa dalo tušiť z týchto špionážnych fotiek).

 Nový V4 motor s dvojitou spojkou
Nový V4 motor s dvojitou spojkou

Ale späť k novej dvojitej spojke - Honda tvrdí, že je to prvá plne automatická prevodovka s takouto spojkou na svete. Má vraj lepšiu efektivitu, ľahkú ovládateľnosť a má ekonomickejšiu prevádzku než klasická manuálna prevodovka. Chodu spojky dopomáha elektronika, ktorá zaisťuje hladký, "neskákavý" priebeh radenia.

 Princíp fungovania novej prevodovky s dvojitou spojkou
Princíp fungovania novej prevodovky s dvojitou spojkou

Prevodovka pracuje v troch režimoch - D je štandardný mód, S športový a tretí je čisto manuálny, šesťstupňový (podobné režimy má aj DN-01). V oficiálnom prezentačnom videu, na ktorom je ukážkový model označený ako prototyp (ale veľmi sa podobá na ten zo špionážnych fotiek), je názorná ukážka automatického aj manuálneho režimu radenia. Zaujímavé je, že motocykel nemá spojkovú páčku, ale jazdec radí stupne v manuálnom režime pomocou tlačidiel pri ukazováku a palci ľavej ruky.

Honda chce túto novú prevodovku postupne aplikovať do viacerých veľkoobjemových modelov.

Pridané: 08.09.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (23 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (51)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »