Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1829 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17135)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (33 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (66)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nová Honda VFR1200 - prvé fotky odhalené

 Zdieľať

Pridané: 26.06.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 10438 [Bleskovky - Novinky]

Anglickým kolegom z MotorcycleNews sa podarilo získať prvé fotky Hondy VFR1200, ktorá by sa mohla ukázať na trhu už v budúcom roku. Na internete sa objavilo množstvo špekulácii o novej VFRke, no Honda zatiaľ o oficiálnych údajoch pochopiteľne mlčí.

Dôkazový materiál o existencii tohto stroja sú štúdiové fotky, ktoré sa dostali do rúk spomínanému MCN. Ďalšie fotky sa podarilo zachytiť už z jazdy na tomto biku a pochádzajú pravdepodobne z púštnej oblasti Mojave v Kalifornii. Môžeme očakávať, že Honda oficiálne predstaví tento model už na jeseň tohto roku a oficiálny predaj sa začne v prvých mesiacoch budúceho roka.


 Koncept Honda V4 z Kolína 2008 - podobnosť nieje náhodná
Koncept Honda V4 z Kolína 2008 - podobnosť nieje náhodná

MCN taktiež píšu, že nová VFRka by mala používať Honda Variable Cylinder Managment systém, ktorý by mal znížiť spotrebu paliva v podmienkach pri konštantných rýchlostiach napr. na diaľnici a pod. V princípe ide o to, že motor pobeží len na predné dva valce a zadné budú "odstavené". Takýmto spôsobom sa z V4 s objemom 1200 kubíkov stáva paralelný dvojvalec s 600 kubíkmi a konštruktéri vraj odhadujú zníženie spotreby pohonných látok až o 30%. Rovnaká technológia bola použitá už aj pri niektorých autách. Ďalej si môžeš všimnúť prednú USD vidlicu s radiálkami, jednostrannú zadnú kyvku a pohon kardanom. Turisticky pôsobí aj veľká kapotáž a masívnejšie jednodielne sedlo.


Nástupca súčasného modelu by mal byť teda vybavený najmodernejšou technikou zabezpečujúcou čo najnižšiu spotrebu, ale zároveň by nemal zostať nič dlžný ani športovejšie založeným turistom. Predsalen 1200 kubických centimetrov by malo poskytovať dostatočný výkon a predovšetkým krútiaci moment aj na šantenie. S výkonom cca 200 koní sa Honda stáva konkurentkou klasických turistov, akými sú Yamaha FJR, Kawasaki GTR a nemeckým cestným BMWčkam. Okrem toho aspoň čiastočne v modelovej rade bude nahrádzať starého Blackbirda.

Info a foto: LeftLaneNews, MCN.

Pridané: 26.06.2009 Autor: Cacao Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (33 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (66)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria