Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3168 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28538
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16997)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11541)
Hodnotenie: (23 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (81)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test sady na opravu defektov

 Zdieľať

Pridané: 08.04.2010 Autor: Varan
Čitatelia: 43870 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Defekt. Nepríjemnosť pre každého motorkára o to väčšia, keď na ňu nie je vyzbrojený prípravkom na opravu defektov. Jeden z nich sme vyskúšali...

Ako si poradiť s defektom:

10.08.2010 - Peter Fischer Čitatelia: 24681 [Testy a predstavenia - Doplnky]

-

Test defektovej sady Slime

Defekt je jednou z nepríjemností, ktoré vedia pekne skomplikovať výjazd alebo dovolenku. Na trhu je našťastie niekoľko produktov, ktoré defekty dokážu rýchlo opraviť. Naostro sme otestovali jeden z nich – Slime.

 

23.07.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 42061 [Testy a predstavenia - Test]

-

Otestovali sme zmes do pneumatík UltraSeal

Mnohí z vás sa ma už na výstave Motocykel 2007 v našom stánku pýtali, ako si počínal UltraSeal na ceste do Egypta. V tom čase som mohol len konštatovať, že 3 motorky prešli spolu viac ako 30 000 km bez defektu.

 

MR Tipy: Oprava defektu knotmi (bezdušová pneu)

MR Tipy: Oprava defetku, vyzutie pneu a výmena duše na cestách

Na trhu je viac druhov prípravkov určených na opravu defektu od opravárenských sád až po rôzne spreje a prípravky. Jeden z prípravkov (UltraSeal) sme aj testovali, viac si môžete prečítať tu. Použitie UltraSeal-u je síce najpohodlnejšie, pretože o prípadnom defekte ani neviete, no nie na každú pneumatiku je vhodný. Ide najmä o použitie u športových pneumatík, ktorých životnosť nemusí byť vysoká a aplikácia UltraSeal-u na každú sadu pneumatík by vyšla dosť draho. V tomto článku sa dozviete niečo o použití klasickej sady na opravu defektov.

Ide prakticky o klasické zalepenie diery po defekte pásikom s kordom podobným tomu, ktorý je používaný v pneuservisoch. Akurát opravu spravíte z vonkajšej strany pneumatiky a nemusíte ju teda zhadzovať z ráfu. Balenie sady nie je nijako veľké a malo by sa zmestiť do väčšiny podsedloviek.

Čo obsahuje balenie

  • rukoväť na nástavce
  • nástavec vývrtka
  • nástavec na vloženie pásiku
  • nožík
  • 7 pásikov s kordom
  • vulkanizačné lepidlo
  • 2 bombičky so vzduchom
  • nástavec na ventil pneumatiky
  • jednoduchý návod v angličtine

Návod na použitie

1. Nájsť defekt. Hlavná nevýhoda tejto sady, pretože dieru je nie vždy ľahké nájsť, najmä v prípade, ak predmet vzniku defektu vypadol.

2. Vyvŕtanie diery. Pomocou rukoväte, na ktorú si vývrtku nasadíme, zaskrutkujeme vývrtku do diery a vytiahneme bez otáčania – nasilu. Opakujeme aspoň 3 krát.

3. Zasunutie pásiku. V rukoväti vymeníme nástavec, do ktorého nasunieme pásik. Na stred pásiku a na špičku nástavca nanesieme vulkanizačné lepidlo. Pásik potom silou zasunieme do diery do polovice jeho dĺžky. Počkáme pol minúty kým pásik s kordom zvulkanizuje a následne silou nástavec vyberieme.

4. Odrezanie pásiku. Pomocou nožíka trčiaci zvyšok pásika jednoducho odrežeme.

5. Nafúkanie kolesa. Nástavec na ventil pneumatiky naskrutkujeme na ventil pneumatiky a naň naskrutkujeme bombičku so vzduchom. Už len počkať, kým sa pneumatika nafúkne. Jedna bombička by mala nafúkať pneumatiku na taký tlak, aby ste bezpečne došli k prvej pumpe a tam ju dofúkali na potrebný tlak. Tlak, na ktorý Vám bombička pneumatiku nafúka, záleží od veľkosti pneumatiky.

6. Hotovo. Celý proces trvá približne 10 minút - záleží len od vašej šikovnosti. A môžete pokračovať ďalej vo vašej ceste.

Poznámky

Sada je použiteľná len na bezdušové pneumatiky.

Sada obsahuje 7 pásikov, no iba 2 bombičky. Bombičky, rovnako ako aj pásiky je možné samostatne dokúpiť.

Pásik s kordom utesní dieru do priemeru maximálne 4,5 mm.

Výrobca odporúča po použití zájsť do pneuservisu s opraveným defektom a zvnútra skontrolovať rozsah poškodenia kordu pneumatiky.

Zhrnutie a záver

Aplikácia je jednoduchá a spoľahlivá. Na rozdiel od defektových sprejov (ktoré nie vždy dokážu pneumatiku dostatočne nafúkať) je táto oprava takmer plnohodnotná, sada je viackrát použiteľná a po návšteve servisu nemusíte pneumatiku zvnútra čistiť. Ak nemáte v pneumatikách UltraSeal, táto sada by určite nemala chýbať vo výbave vašej motorky.

Plusy a mínusy

spoľahlivosť, viacnásobné použitie, takmer plnohodnotná oprava dieru treba nájsť

Túto sadu nám na test venovala firma:

SaP-Tech
Dolnobarská cesta 469
930 13 Trhová Hradská
Kontakt: Juraj Kalman (kalap) 0905 673 291

Cena produktu je 28€ s DPH.

Pridané: 08.04.2010 Autor: Varan Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (23 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (81)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria