Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1961 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nová Aprilia Tuareg?

 Zdieľať

Pridané: 02.04.2010 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 11755 [Bleskovky - Novinky]

Na webovej stránke motociclismo.it sa nedávno objavili neoficiálne informácie o znovuzrodení Tuarega.

 Aprilia Tuareg 125 z roku 1991
Aprilia Tuareg 125 z roku 1991

Aprilia, zrejme posilnená úspechom na Dakare 2010, sa rozhodla posilniť segment veľkých cestovných endúr. Model Tuareg sa nevyrába už dlhú dobu, no aj napriek tomu ich často vídame na našich cestách. Tuareg sa v minulosti dal zadovážiť v rôznych kubatúrach od najmenšej 50 ccm verzie až po najväčšiu s objemom valca 600 kubických centimetrov. Tento raz Aprilia ponúkne zrejme dva modely, no nepôjde však už o jednoválce. Ich motory by mali narásť na 750 a 1200 ccm.


Nový Tuareg sa dizajnovo podobá na dakarský špeciál Apriliu RXV 4.5. Menšia 750tková verzia bude mať motor používaný v modeloch Dorsoduro a Shiver. Endurákov poteší, že vpredu by mal mať menší Tuareg 21 palcové koleso a jeho hmotnosť by mala byť do 200 kg.

 Aprilia RXV 4.5
Aprilia RXV 4.5

Veľkým otáznikom ale ostáva Tuareg 1200. Všetko čo zatiaľ vieme je, že vpredu by malo byť 19 palcové koleso. Aký bude použitý motor a aká je odhadovaná hmotnosť, o tom sa môžeme momentálne iba dohadovať, pretože Aprilia zatiaľ nemá motor s takýmto objemom.

 Nový Tuareg
Nový Tuareg

Tieto novinky budú s najväčšou pravdepodobnosťou predstavené v novembri na výstave EICMA 2010. Uvidíme, či to budú iba koncepty alebo už hotové mašiny. Od 1200-vkového Tuarega sa dá zrejme očakávať bike podobný Super Tenerke. Veľmi sa však teším, čo sa vykľuje zo 750-tky.

info a foto: www.motociclismo.it/

Pridané: 02.04.2010 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »