Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3309 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29869
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Bily Racing tím priviezol z Rieky tri druhé miesta zásluhou Jaroslava Černého a Tomáša Mikšovského

 Zdieľať

Pridané: 13.05.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3395 [Šport - Cestné Motocykle]

Po týždňovej pauze, ktorú technici využili na prípravu pretekárskych strojov, sa Bily Racing Team presunul na druhý podnik Alpsko-jadranského šampionátu, kde sa predviedol opäť v dobrej forme a priviezol si tri druhé miesta zásluhou Jaroslava Černého a Tomáša Mikšovského

Chorvátska Rijeka, ktorá hostila všetkých účastníkov Alpe Adrie, nastolila na pretekársky víkend pochmúrne počasie. Po zoznamovacích piatkových suchých tréningoch, prišiel na dopoludňajšie sobotňajše kvalifikácie silný dážď. Aj v týchto podmienkach sa darilo obom jazdcom. Jaro obsadil 3. miesto v triede SST600 a 3. miesto medzi superšportami. Tomáš si vyšiel v dopoludňajšej časti taktiež tretie miesto v kategórii Superstock 1000. Popoludní bolo všetko inak. Počasie sa aspoň na chvíľu umúdrilo, trať pomaly osychala a na druhú kvalifikáciu jazdci vyšli už so suchými pneumatikami. Jaroslav Černý s časom 1:31 ‘975 dokázal vybojovať tretiu pozíciu na štartovom rošte v kategórii Superstock 600. V supersportoch získal pozíciu PoleMana, s najlepším kvalifikačným časom, pred domácim rýchlikom Markom Jermanom. Tomáš Mikšovský si oproti prvej mokrej kvalifikácii polepšil o jednu priečku a výsledkom bola druhá východisková pozícia do nedeľných jedenásťkolových pretekov. Po sobotných kvalifikáciách vládla v tíme spokojnosť a pozitívna nálada.

 Jaroslav Černý
Jaroslav Černý

Nedeľné ráno prichystalo opäť mokré podmienky pre všetkých jazdcov a nastalo veľké taktizovanie vo voľbe správnych pneumatík do samotných pretekov. Ako prvé boli na programe preteky kategórie SST600, kde štartoval Jaro z tretej štartovej pozície. Štart sa Černému oproti posledným pretekom na Hungaroringu podaril a v prvej zákrute si udržal tretiu priečku. Skupinka týchto troch jazdcov viedla boj o prvé miesto celé preteky. Jaro však jazdil hlavou a vyčkávacou taktikou predbehol v poslednej zákrute záverečného kola Andreu Frescura a preteky dokončil na skvelom druhom mieste, ktorým si upevnil priebežné prvé miesto v tejto triede.

 Jaroslav Černý
Jaroslav Černý

Ďalej nasledovali preteky triedy SST1000. Tomášovi Mikšovskému sa štart podaril a prvým kolom prechádzal na druhej pozícii za favoritom Fabriziom Pellizzonom z Talianska jazdiacim na Aprilii s továrenskou podporou. Celých šesť kôl udržiaval tempo s vedúcim jazdcom, ale potom začal motocykel strácať výkon a výsledkom bolo druhé miesto v cieli.

Poslednými pretekmi bola trieda superšportov. Jaroslav Černý opäť dobre odštartoval a cielom prvého okruhu prechádzal ako druhý klasifikovaný jazdec. Tieto preteky boli pre Jara veľmi ťažké, tím po dohovore s technikom Dunlopu zvolil zmes zadnej pneumatiky, ktorá sa neskôr ukázala ako nesprávna, a tak sa musel uspokojiť opäť s druhým miestom aj v kategórii superšport. Teraz sa celý tím pripravuje na tretie podujatie Alpe Adria Championship, ktorý sa koná v Brne už tento víkend.

Jaroslav Černý: „Druhé podujatie Alpe Adrie v Rijeke hodnotím veľmi kladne a musím povedať, že som spokojný, pretože sme mali ťažké podmienky po cely víkend, počasie nebolo najlepšie, ale náš tím to zvládol na výbornú. Do sobotnej kvalifikácie sme do poslednej minúty čakali akú gumu použijeme a nakoniec sa mi v stockoch podarilo zajazdiť 3. čas bez veľkého rizika. V supersportoch som chcel kvalifikáciu vyhrať, čo sa nám aj vďaka kvalifikačnej gume podarilo a časom 1:30‘252 som vytvoril nový kvalifikačný rekord okruhu, z čoho mam veľkú radosť a preto som si veril aj do nedeľných pretekov. Do prvého preteku na stocku som mal slušný štart a išiel som s rozumom a jediný ciel bol upevniť si 1. miesto v Alpe Adrii a zbytočne neriskovať pád. Dojazdil som v pohode na 2. mieste a v závode som vytvoril nový rekord okruhu v stockoch. Do supersportov som išiel z odhodlaním dať do toho všetko, ale nakoniec som s druhým miestom nad mieru spokojný, pretože som mal po celý pretek obrovské problémy so zadnou gumou, kde sme trochu zariskovali so zmesou, a nevyšlo to podľa mojich predstav. Verím, že by som dokázal bojovať o prvé miesto s domácim Jermanom, ale napriek tomu som spokojný s výsledkami. Chcel by som poďakovať všetkým členom tímu, Robovi, Mirkovi, Honzovi Halbichovi a Pavlovi za bezchybný víkend a v neposlednej rade všetkým sponzorom.“

 Jaroslav Černý
Jaroslav Černý

Tomáš Mikšovský: „S tímto víkendem jsem spokojený, i přestože náš motocykl ztrácí na rychlosti oproti konkurenci, zlom nastal až v samotném závodě, kdy jsem mohl konkurovat favorizujícímu Pellizzonovi na Aprilii. Po větším zásahu do podvozku motocyklu v nedělním ranním tréninku, se mi podařilo v závodě zajet vynikající čas s hodnotou 1:29‘838, což je o vteřinu lepší čas na jedno kolo nežli v loňském roce. Do závodu jsem odstartoval dobře a byl v závěsu za Pellizzonem polovinu závodu. Potom jsem ztratil jistotu nad zadním kolem a mé časy šly rapidně dolů, protože tento okruh je z velké části o rychlých výjezdech. Do cíle jsem dojel na druhém místě nikým neohrožen a připsal si důležitých 20bodů do celkového hodnocení Alpe Adrie. Bezprostřední díky patří všem členům týmu za jejich nasazení a perfektně odvedenou práci, jmenovitě Honzovi a Pavlovi za posun v nastavení podvozku a připravenost závodních strojů. V neposlední řadě velký dík všem sponzorům, bez kterých bychom horko těžko závodili a všem kamarádům a fandům, kteří nám drželi pěsti.“

 Tomáš Mikšovský
Tomáš Mikšovský

Pridané: 13.05.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »