Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3410 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29869
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Jazdci Bily Racing tímu pokračovali v predsezónnych testoch

 Zdieľať

Pridané: 11.04.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3241 [Šport - Cestné Motocykle]

Jaro Černý i Martin Durdík pokračovali v príprave na nadchádzajúcu sezónu, no tentokrát každý na inom okruhu.

Černý testoval motocykle na nemeckom okruhu Motorsport Arena Oschersleben neďaleko Magdeburgu, kde sa bude konať jeden z pretekov prestížneho seriálu medzinárodných majstrovstiev Nemecka – IDM, ktorého sa Jaro zúčastní.

 Jaro Černý
Jaro Černý

Na okruhu panovalo po oba dni pekné, teplé počasie, čo prispelo k plnému využitiu tréningového programu, na tomto pomerne krátkom, no technickom okruhu. Tréningov sa zúčastnilo i niekoľko ďalších tímov i jazdcov seriálu IDM a tak si Černý mohol reálne porovnať svoj progres. Bezproblémový priebeh trošku sťažilo množstvo príliš pomalých jazdcov na trati.

Jaro Černý: „Máme za sebou prvý test na nemeckom okruhu Oschersleben, kde sme sa zamerali na učenie novej trate a postupné približovanie sa k časom najlepších. Motorka fungovala výborne, bez problémov. Bol som rád, že sa nám podarilo postupne v každom tréningu zrýchlovať a verím, že ked sa tam vrátim, bude to zase o kúsok lepšie. Cez víkend nás čaká ďalší nemecký okruh Lausitzring, kde som ešte nikdy nebol, tak som veľmi zvedavý ako sa nám bude darit...“

Durdík si po týždňovej pauze opäť zašiel na maďarský okruh Pannoniaring, ktorý zasa bude súčasťou európskeho seriálu Alpe Adria Championship, v ktorom bude náš pretekár i v tejto sezóne pokračovať. Martin zaznamenal opäť progres a zlepšil si svoje maximum na tejto rovinatej, no náročnej trati.

Martin Durdík: „Na panonii sa mi za priaznivých podmienok podarilo svoje maximum na stockovej motorke s časom 2.02,6 čo znamenalo zlepšenie na tomto type motorky o 1,5sek. oproti môjmu času z alpe adrie. Po páde na prvom testovaní na panonii som s týmto zlepšením spokojný aj keď som sa chcel dostať pod hranicu 2.02... Tiež som rád, že som si motocykel doladil podľa potreby, pretože s posledným nastavením som ešte nebol spokojný. Takže určite spokojnosť.“

Černý sa nadchádzajúci víkend predstaví na oficiálnych testoch IDM na okruhu Lausitzring. Tam sa na Veľkú noc začne prvým pretekom i Jarova sezóna.


Tomáš Motyčka
BRT
www.bilyracing.com

Pridané: 11.04.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »