Anketa:
Nové motocykle pre Jara Černého a Bily Racing Tím.
ZdieľaťPridané: 18.11.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 14788 [Šport - Cestné Motocykle]
Pretekárska sezóna 2010 sa pred pár týždňami ešte len skončila a Bily Racing tím sa už naplno pripravuje na nadchádzajúcu.
Len pred pár dňami zakúpil tím dva krásne stroje pre jedného zo svojich jazdcov, Jaroslava Černého. Motocykle sú tohtoročné, po vicemajstrovi nemeckého medzinárodného šampionátu - IDM, Michaelovi Ransederovi, ktorý až do posledných pretekov bojoval o majstrovský titul v tomto prestížnom šampionáte.
![]() |
Motocykle sú prešpikované technickými vymoženosťami a sú úplne identické. Je to jedna zo zásadných vecí, pretože v prípade potreby môže jazdec bez problémov použiť ktorýkoľvek z nich. Veríme, že tieto špičkové motocykle pomôžu tímu i jazdcovi pri dosahovaní ďalších vynikajúcich výsledkov.
Černý mal tento rok zatiaľ najúspešnejšiu sezónu vo svojej 16 ročnej kariére. Stal sa šampiónom seriálu Alpe Adria Championship v triede Superstock 600, vicemajstrom triedy Supersport 600, získal tituly Majstra Slovenska v oboch triedach a vybojoval výborné 10. miesto na ME v triede Supersport 600.
![]() |
Druhý jazdec tímu Martin Durdík sa vo svojej prvej ostrej sezóne stal vicemajstrom Slovenska v Superstockoch 600 a v Alpe Adrii si taktiež nepočínal zle.
Bily RT by týmto chcel i poďakovať všetkým svojim partnerom, sponzorom, kamarátom a ľuďom, ktorý nás podporujú a fandia nám.
![]() |
Pridané: 18.11.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- 6. kolo Medzinárodných Majstrovstiev Nemecka cestných pretekov motocyklov – IDM na okruhu Schleizer Dreieck - Redakcia
- Desať otázok pre Jara Černého pred sezónou 2012 - Risso46
- Video: Jaro Černý ukončil pretekársku sezónu na ME v Albacete - Redakcia
- Bily Racing tím priviezol z Rieky tri druhé miesta zásluhou Jaroslava Černého a Tomáša Mikšovského - Redakcia
- Jazdci Bily Racing Tímu sa predstavia na výstave Motocykel 2011 v Bratislave - Redakcia
- Jazdci Bily Racing tímu pokračovali v predsezónnych testoch - Redakcia
- Martin Durdík z Bily Racing tímu bojoval o ďalšie body do Alpe Adrie a MSR na okruhu v Brne - Redakcia
- Nový slovenský tím ERES-Racing sa na prvom podujatí predstavil v dobrom svetle - Awia
- Novučičká KTM 690 Rally pre Jara Katriňáka na Slovensku! - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!