Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3410 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29869
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nové motocykle pre Jara Černého a Bily Racing Tím.

 Zdieľať

Pridané: 18.11.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 14788 [Šport - Cestné Motocykle]

Pretekárska sezóna 2010 sa pred pár týždňami ešte len skončila a Bily Racing tím sa už naplno pripravuje na nadchádzajúcu.

Len pred pár dňami zakúpil tím dva krásne stroje pre jedného zo svojich jazdcov, Jaroslava Černého. Motocykle sú tohtoročné, po vicemajstrovi nemeckého medzinárodného šampionátu - IDM, Michaelovi Ransederovi, ktorý až do posledných pretekov bojoval o majstrovský titul v tomto prestížnom šampionáte.

Motocykle sú prešpikované technickými vymoženosťami a sú úplne identické. Je to jedna zo zásadných vecí, pretože v prípade potreby môže jazdec bez problémov použiť ktorýkoľvek z nich. Veríme, že tieto špičkové motocykle pomôžu tímu i jazdcovi pri dosahovaní ďalších vynikajúcich výsledkov.

Černý mal tento rok zatiaľ najúspešnejšiu sezónu vo svojej 16 ročnej kariére. Stal sa šampiónom seriálu Alpe Adria Championship v triede Superstock 600, vicemajstrom triedy Supersport 600, získal tituly Majstra Slovenska v oboch triedach a vybojoval výborné 10. miesto na ME v triede Supersport 600.

Druhý jazdec tímu Martin Durdík sa vo svojej prvej ostrej sezóne stal vicemajstrom Slovenska v Superstockoch 600 a v Alpe Adrii si taktiež nepočínal zle.

Bily RT by týmto chcel i poďakovať všetkým svojim partnerom, sponzorom, kamarátom a ľuďom, ktorý nás podporujú a fandia nám.

www.bilyracing.com


Pridané: 18.11.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »