Anketa:
Nemecká značka HELD na Slovensku 2/2
ZdieľaťPridané: 17.06.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 17378 [Novinky - PR článok]
Predajcovia HELD, dokážu vyhovieť mladým, začínajúcim motorkárom, ktorí majú hlboko do vrecka
- Textilnú bunda MADDOX s membránou ponúkame od detských veľkostí, až po 4XL v šiestich farebných modifikáciách. Cena od 99,95 €.
- Trojštvrťová textilná bunda ASKIDO. Samozrejmosťou (tak ako u celého sortimentu HELD) sú protektory, vyberateľné zateplenie, vodeodolnosť a možnosť prizipsovania k nohaviciam. V ponuke je v štyroch farbách za 99,95 €.
- Nohavice FORCE TRACK, z ktorých sa dajú za pár sekúnd vyrobiť kraťasy. Ich súčasťou je membrána, protektory a šesť vreciek. To všetko za 99,95 €.
![]() |
V ponuke HELD-u je aj motooblečenie navrhnuté špeciálne pre dievčatá a dámy
![]() |
zľava zhora: bundy ALINA a HOT SPOT, nohavice AMY a SAKAI |
Kožená bunda ALINA je odvetraná a aj tu sú samozrejmosťou CE protektory. Nepremokavá skútrová bunda HOT SPOT s desiatimi vreckami, protektormi a odopínateľným štýlovým golierom.
Kožené nohavice AMY s bočnými aj kolennými protektormi. Farby: čierna a biela. Dámske nohavice SAKAI, z ktorých sa dajú urobiť kraťasy, sú v ponuke vo veľkostiach do 4XL a to aj v predĺžených a skrátených verziách, v dvoch farebných modeloch.
Zaujímavosť pre jogurťákov a jogurťáčky
![]() |
Kombinéza z bundy STREET a nohavíc ROCKET sa dá zložiť z rozličných kombinácií veľkostí nohavíc a búnd. V ponuke sú dve farebné kombinácie. Kombinéza vás vyjde na 478 €.
Oblečenie pre dlhých alebo širokých, ale aj pre dlhých a širokých
![]() |
zhora: bunda MULDER je aj pre čopráka vysokého viac ako dva metre, s obvodom pása 1,4 metra. Vesta PATCH je pre ešte väčšieho chlapa a nohavice COOPER pre tých dvoch. |
Pre prípad extrémnych horúčav
![]() |
bunda TROPIC sa vyrába v pánskej aj dámskej verzii a štyroch farebných kombináciách. Dá sa do nej vložiť nepremokavá vložka a má aj kvalitné CE protektory. To isté platí aj pre nohavice ZEFFIRO, ktoré sa navyše vyrábajú aj v skrátenej aj predĺženej verzii. |
Pre náročných turistov za rozumnú cenu
![]() |
Je určený komplet bunda HAKUNA (279€) a nohavice MATATA (229€). Typický je Cordurovým zvrškom a neuveriteľnou variabilitou a komfortom. |
Bezpečnosť na prvom mieste
![]() |
Bunda SPLENDID a vesta FLASHLIGHT v signálnej farbe a mnohými 3M-reflexnými prvkami. |
Pridané: 17.06.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!