ISSN 1336-6491 | Online: 2587 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Súťaž: Touratech BEST ADVENTURE TRIP 2010

 Zdieľať

Pridané: 07.08.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7175 [Novinky - Súťaž]

Bol si už tento rok na adventure výjazde? Alebo sa ešte len chystáš na expedíciu do exotických krajín? Zažil a videl si niečo nezvyčajné? Podeľ sa s nami o svoje zážitky!!!

Touratech-SK týmto vyhlasuje súťaž o:

  • NAJLEPŠÍ ADVENTURE CESTOPIS
  • NAJLEPŠIU ADVENTURE FOTOGRAFIU

Ak sa Ti podarilo nasnímať zaujímavé fotografie na tému "Ja a moja adventure motorka" alebo si napísal netradičný cestopis a zašleš nám ho do 30. septembra 2010, môžeš vyhrať hodnotnú cenu.

Za Vašu snahu Ťa odmeníme!

Víťaz každej kategórie získava poukaz na nákup výrobkov Touratech v hodnote 100.- eur. Zároveň víťazom ponúkneme podporu pri ďalších adventure expedíciách.

Najlepšie fotografie a cestopisy budú postupne počas jesene a zimy uverejňované na našom webe www.touratech.sk a motoride.sk a zároveň autor najlepšieho cestopisu bude pozvaný na Touratech Travel Event 2011 ako hlavný hosť večera.

Max. 3 fotografie, resp. cestopis s max. 5 stranami vo formáce doc., pdf zasielajte na info@touratech.sk, nezabudnite priložiť k fotografiám krátky popis a kontaktné údaje. Uzávierka zasielania podkladov je 30. septembra 2010.

Tešíme sa na všetky príspevky!

TT-SK TEAM



Pridané: 07.08.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »