ISSN 1336-6491 | Online: 1055 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30233
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17836)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12397)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Jaro Černý sa už tento víkend postaví na štart ME v Albacete

 Zdieľať

Pridané: 21.10.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3665 [Šport - Cestné Motocykle]

V dňoch 22.-24.októbra 2010 vyvrcholí tohtoročná európska športová sezóny rýchlostných motocyklov Majstrovstvami Európy na okruhu v Španielsku, v Albacete. Zo slovenských jazdcov sa na šampionáte predstaví v triede Supersport Jaroslav Černý (Bíly Racing Team)

Na šampionáte sa podľa schváleného postupového kľúča predstavia jazdci v triedach 125 GP, Supersport a Superstock 1000. Zo slovenských jazdcov sa na šampionáte predstaví v triede Supersport Jaroslav Černý (Bíly Racing Team), ktorý si zabezpečil priamy postup do Albacete ziskom druhého miesta v tohtoročnom v seriáli Alpe Adria Cupu v triede Supersport.

Kľúč pre štart jazdcov na týchto ME v uvedených triedach stanovila Európska motocyklová únia (UEM) nasledovne: prví štyria jazdci Alpe Adria Cupu, plus prvých päť jazdcov z národných šampionátov Francúzska, Španielska, Nemecka, Holandska, Talianska a prví štyria jazdci z regionálnych majstrovstiev Škandinávie a východného bloku – poradie v triedach 125 GP, Supersport, Superstock 1000.

Spolu s ME daných tried sa v Albacete uskutočnia dve ďalšie podujatia: finálové podujatie TTX GP elektrických motocyklov, kde sa predstaví 14 jazdcov a finále európskeho pohára Honda NSP 100 s 36-mi mladými jazdcami na motocykloch, ktorých špecifikácia je zverejnená na stránke http://www.uem-moto.eu/.

Na tomto podujatí bude o. i. štartovať i syn bývalého majstra sveta Wayna Gardnera. ME v Albacete začínajú už v piatok 22.10.2010 voľnými tréningami, v sobotu 23.10.2010 sú na programe kvalifikačné tréningy a v nedeľu 24.10.2010 šampionát vyvrcholí ostrými finálovými jazdami v poradí Superstock 1000, 125GP, Supersport, Honda NSF 100 a E-Power Moto.

V prípade, že by ME boli vypísané i v ďalších triedach cestných pretekov motocyklov, mohli by sme sa tešiť zo štartu viacerých slovenských jazdcov, nakoľko v tomto roku sme v rámci Alpe Adria Cupu získali okrem druhého miesta Jara Černého v triede Supersport i dve prvenstvá: Michal Puškár v triede 125SP a Jaro Černý v triede Superstock 600 a jedno tretie miesto zásluhou Vladimíra Ružu v triede Superbike.

Pevne veríme, že sa Jarovi Černému bude v Albacete dariť a že svoje jazdecké umenie potvrdí i pri svojom záverečnom štarte v tohtoročnej sezóne 2010.

Zdroj: SMF

Pridané: 21.10.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »