Anketa:
Šesťdňová 2010 už čoskoro vypukne v Mexiku
ZdieľaťPridané: 27.10.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Šport - Šesťdňová]
Tohtoročná tzv. motocyklová olympiáda, ako je neraz medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž nazývaná, sa uskutoční v dňoch 01.-06. novembra 2010 v Mexicu.
Seriál článkov - Šesťdňová 2010:
| Seriál článkov: Šesťdňová 2010 | Nasledujúci
Tohtoročná tzv. motocyklová olympiáda, ako je neraz medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž nazývaná, sa uskutoční v dňoch 01.-06. novembra 2010 v Mexicu, v štáte Michoacan, v meste Morelia.
Na 85. ročníku tejto súťaže bude Slovensko reprezentovať 1 klubový tím – SLOVAKIA TURBOTEAM ZAŤKO:
- Ján Zaťko KTM 300 E3
- Dušan Čipka st. Husqvarna 300 E3
- Tomáš Čipka Husqvarna 250 E1
![]() |
Jazdci tímu Slovakia Turboteam Zaťko už aj v minulosti štartovali na ISDE. Ján Zaťko odjazdil 2 šesťdňové, kde získal 2 bronzové medaile v súťaži klubových tímov. Dušan a Tomáš Čipkovci majú odjazdené každý po jednej šesťdňovej súťaži. Dušan Čipka st. získal striebornú medailu taktiež v súťaži klubových tímov a Tomáš 1 striebornú medailu v kategórii Junior Trophy.
Tohtoročnej Medzinárodnej šesťdňovej súťaže sa zúčastnia jazdci z 29 krajín. V štartovej listine zverejnenej na oficiálnej stránke ISDE 2010 prekvapujúco nefigurujú v triede Trophy tím jazdci z ČR, Švédska ani Austrálie.
Ako sme už spomínali, ISDE 2010 sa koná v Mexickom meste Morelia, ktoré je hlavným mestom štátu Michoacán. Prezentačné video si môžete pozrieť tu:
Bližšie informácie k podujatiu, spolu získate na stránke: www.isde2010.com
Zdroj: SMF
Pridané: 27.10.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Šesťdňová 2010:
| Seriál článkov: Šesťdňová 2010 | Nasledujúci
Ďalšie články tohto autora:
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!