Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1189 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30053
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17741)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12312)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Raid Adventure Team - Úspešná sezóna 2010 slovenskej dvojice na Quadoch

 Zdieľať

Pridané: 18.11.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3917 [Šport - Rally]

Premiérové pódiové umiestnenie Rudolfa Sajana a úspešný debut Sandry Ulrichovej, ako jedinej ženy na štarte záverečného podujatia maďarského šampionátu.

Okrem mimoriadne úspešnej automobilovej posádky Juraja a Daniely Ulrichovcov, sa pod hlavičkou Raid Adventure Team-u v roku 2010 predstavila aj dvojica jazdcov v kategórii quadov (štvorkoliek). Rudolf Sajan aj Sandra Ulrichová dosiahli v končiacej sa sezóne vynikajúce výsledky.

Pre Rudolfa Sajana sa prvý tohtoročný štart skončil nezdarom. Na júlovej Baja Carpathia v Poľsku, mu technické problémy neumožnili dôjsť do cieľa. Na nasledujúcej súťaži, CCR Příbram sa mu podarilo prerušiť smolnú sériu zlyhania techniky a súťaž dokončil na štvrtej priečke. Česká súťaž bola tiež debutom sedemnásťročnej Sandry Ulrichovej. Jediná zástupkyňa nežného pohlavia za riadidlami quadu sa umiestnila hneď za svojím tímovým kolegom, na piatej priečke.

Dcéra Juraja a Daniely Ulrichovcov presedlala na súťaže typu cross country z quadcrossu. „Quadcross je náročnejší na techniku jazdy, výhodou je však znalosť trate vďaka tréningom,“ popisuje základné rozdiely v oboch disciplínach mladá jazdkyňa. „Cross country zas ponúka rôznorodejšie trate, viac času v sedle stroja a hlavne skvelú atmosféru medzi jazdcami.“

V úplnej zostave sa Raid Adventure Team predstavil aj na ďalšej českej súťaži. Tradičná Rally Vsetín bola tento rok stíhaná nepriazňou počasia, vystúpenie slovenskej dvojice to však negatívne neovplyvnilo. Rudolf Sajan si v porovnaní s predchádzajúcim štartom polepšil o jednu priečku a vybojoval skvelé tretie miesto. V konečnom hodnotení Majstrovstiev Českej republiky obsadil Rudolf Sajan zdieľané štvrté miesto.

Na Vsetín prišla Sandra Ulrichová vyzbrojená novou štvorkolkou. Pôvodnú Suzuki s objemom motora 250 cm3 vymenila za výkonnejšiu „štyristovku“ rovnakej značky. Vsetínska rally bola prvým zoznámením sa s novým strojom a ostrým testom zároveň. „Je to pre mňa obrovský skok dopredu,“ hodnotila prvé dojmy Sandra. „Mám čo zlepšovať, práca so spojkou je pre mňa novinkou. Hlavne musím viac dbať na tréningy, či už kondičné, alebo jazdenie.“

V konkurencii deviatich mužov Sandra zopakovala vynikajúce piate miesto z Příbrami. Svoju premiérovú sezónu v českom šampionáte ukončila na šiestom mieste a porazila tak aj minuloročného majstra republiky Tomáša Kubienu. Ako hodnotí svoje doterajšie vystúpenie najmladší člen Raid Adventure Teamu-u? „S výsledkami z Příbrami a Vsetína som veľmi spokojná. Moji súperi majú silnejšie štvorkolky a viac skúseností. Tieto súťaže mi slúžili na uvedenie do systému cross country rally, budúcu sezónu plánujem odjazdiť, podľa možností, celú.“

Pre Juraja a Danielu Ulrichovcov sa sezóna 2010 skončila a ich ďalšia príprava smeruje k šiestemu štartu na rally Budapešť – Bamako. Ich dcéra Sandra má pred sebou ešte účasť na záverečnom podujatí maďarského národného šampionátu v polovici novembra. Raid Of The Champions má celkovú dĺžku 778 kilometrov, z čoho 357 kilometrov pripadá na rýchlostné skúšky.

Sandra Ulrichová: „Myslím, že ešte pár rokov potrvá kým sa prepracujem k lepším výsledkom. Hlavne keď v mojej kategórií jazdí taká osobnosť ako je Josef Macháček. Pri pohľade na jeho jazdu som v úžase.“


Pridané: 18.11.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »