Anketa:
Slovenský Častka Racing Team úspešne vstúpil do sezóny
ZdieľaťPridané: 29.04.2003 Autor: sita
[Šport - Cestné Motocykle]
Slovenský Častka Racing Team absolvoval svoju tohtosezónnu súťažnú premiéru v rámci osemdielneho seriálu Euro Open 2003, ME v cestných pretekov motocyklov.
Darilo sa Japoncovi vo farbách novovzniknutého slovenského tímu Tarovi Sekigučimu, ktorý sa stal na Yamahe na okruhu v talianskej Vallelunge víťazom kubatúry do 250 cc. Druhý tímový jazdec, talentovaný Čech Lukáš Pešek na Yamahe obsadil 6. priečku. Po kvalifikačných tréningoch bolo vidieť, že boj o najvyšší stupeň sa odohrá medzi Holanďanom Jansenom, Fínom Kaliom, Maďarom Rizmayerom, Japoncom Sekigučim a mladučkým 17-ročným Lukášom Peškom. Sekiguči sa po štarte dostal do čela pretekov a túto pozíciu bravúrne obhájil. Prekvapením bolo, že mladučký Pešek sa v priebehu pretekov dostal na druhé miesto. Na tejto priečke sa udržal, no v poslednom kole v poslednej zákrute pred cieľom neudržal v tvrdom súboji svoj stroj na trati a skončil nakoniec na šiestom mieste. "Taro Sekiguči ukázal svoju dravosť, celé preteky viedol a skončil suverénne na prvom mieste s 13-sekundovým náskokom. Som veľmi šťastný, že preteky takto dopadli. Škoda, že Lukáš Pešek neudržal 2. miesto. Potvrdil sa však vysoký športový a jazdecký potenciál nášho tímu. Ďalšie preteky sa budú konať 1. júna v Chorvátsku na okruhu v Rijeke," povedal šéf slovenského tímu Vladimír Častka.
Výsledky:
trieda do 250 cc:
1. T. Sekiguči (Jap./Častka Racing Team) Yamaha 29:34
2. G. Rizmayer (Maď./Castrol Biro Racing) Honda +13
3. J. Jansen (Hol./Yamaha Team) Yamaha +15
4. V. Kalio (Fín.) Yamaha +20
5. M. Neukirchner (Dán./ADDAC Sachs) Honda +20
6. L. Pešek (ČR/Častka Racing Team) Yamaha +33
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 29.04.2003 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- V Assene Sekiguchi prvý, Pešek druhý - castka-racing
- Trénovať sa oplatilo - CASTKA RACING TEAM úspešný - castka-racing
- Častka Racing Team sa stále zlepšuje - castka-racing
- Úspech Yamaha Maco racing teamu na MS endurance 2022 – 6. miesto v Bol d’Or - Redakcia
- Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu - Risso46
- VC Česka - Zvíťazil Biaggi, Rossi vypadol - sita
- Raid Adventure Team - Úspešná sezóna 2010 slovenskej dvojice na Quadoch - Redakcia
- Prílišná rivalita v jednom tíme - castka-racing
- Častkov tím má zlato - castka-racing
- Jaroslav Černý a Martin Durdík z Bily Racing Teamu po prvých pretekoch sezóny 2011 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!