Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3056 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29989
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17708)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12281)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Raid Adventure Team: Do tretice všetko dobré

 Zdieľať

Pridané: 21.12.2010 Autor: misko
Čitatelia: 3518 [Šport - Rally]

• Tretí úspešný štart Sandry Ulrichovej
• Tri náročné dni v Maďarsku
• Po tretí raz piate miesto

O posledné tohtoročné vystúpenie Raid Adventure Team-u sa postarala jeho najmladšia posila, Sandra Ulrichová. Hoci je sedemnásťročná jazdkyňa v cross country rally nováčikom, vo svojej prvej sezóne dokázala všetky tri štarty premeniť na pekné výsledky.

Premiéru si odkrútila na súťaži v Příbrami. S najslabším strojom v deväťčlennom štartovom poli dokázala vybojovať konečné piate miesto, čím zaskočila mnohých mužských súperov. Rovnaký výsledok zopakovala aj na ďalšej českej súťaži na Vsetíne. Druhý štart už absolvovala za riadidlami nového quadu Suzuki LTZ-400. Do tretice sa Sandra Ulrichová vydala na juh, na poslednú súťaž maďarského národného šampionátu.

Kým obe úvodné súťaže patrili k najkratším v sezóne, záverečná Raid Of The Champions mala prichystaných viac ako dvesto náročných kilometrov. Trať bola kvôli predchádzajúcim dažďom ťažko prejazdná, hlboké, všadeprítomné blato bolo nepríjemnou prekážkou. Hneď v druhej rýchlostnej skúške (RS) mal ťažký pád jeden z domácich jazdcov. „Spolu s ďalšími dvoma jazdcami nás organizátor z miesta havárie poslal do cieľa RS po asfaltovej komunikácii. No konci dňa sme však s prekvapením zistili, že sme dostali penalizáciu za nedodržanie časového limitu,“ popisuje udalosti Sandra Ulrichová.

Ani druhá sobotná RS nepoľavila v nárokoch na súťažiacich. K rozbahnenému terénu pribudla náročná navigácia, ktorá zamotala hlavu mnohým. Krátko po štarte sa v spleti poľných cestičiek stratila aj Sandra, za nedokončenú RS inkasovala ďalšiu penalizáciu. Počas vyčerpávajúceho dňa spoznala aj svetlú stránku cross country rally. „Fanúšikovia boli skvelí. Často krát keď som zapadla, nablízku stojaci ľudia neváhali vo svojom civilnom oblečení brodiť sa blatom a pomohli mi vytiahnuť štvorkolku na pevnú zem,“ spomína mladá jazdkyňa.

 Sandra Ulrichová
Sandra Ulrichová

Neskoré babie leto so sebou prinieslo teplé, slnečné počasie. Trať nedeľných RS bola vďaka tomu o poznanie príjemnejšia. S dvomi skrátenými RS známymi už zo soboty si Sandra poradila bez výrazných problémov. Po zdĺhavom, stoštyridsať kilometrovom presune sa v Budapešti odohrali posledné dve RS. Vedené po cestách a trávnikoch výstaviska Hungexpo, záverečných deväť kilometrov poradím nezamiešalo. Sandra Ulrichová ako jediná žena proti šiestim mužom skončila opäť piata v hodnotení quadov.

Náročná súťaž Raid Of The Champions bola pre školou povinnú jazdkyňu doteraz najväčšou výzvou. V budúcom roku plánuje štarty v ďalších podujatiach, v ktorých sa bude snažiť zužitkovať nadobudnuté skúsenosti.

Pridané: 21.12.2010 Autor: misko Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »